Blog

Technische SEO voor webshops: hoe voorkom je over-indexatie?

5 september 2019 Jens Olsthoorn

Door zoekmachine-optimalisatie (SEO) word je beter gevonden in Google. Maar als je goed wilt scoren in Google, is het niet alleen van belang dat de content, maar ook de techniek van je webshop op orde is. De indexatie van je webshop speelt hierin een belangrijke rol. Als Google te veel pagina’s...

Lees het artikel 0

Betaalde linkbuilding: zó bepaal je wat een linkje waard is

5 juli 2019 Giel van Balen

Ga je aan de slag met linkbuilding? Lees je dan goed in, want je betaalt snel te veel voor een linkje. In het ergste geval krijg je van Google een penalty omdat je plots overmatig veel (betaalde) linkjes ontvangt. Zeg dan maar dag tegen je topposities en organisch verkeer. Gelukkig zijn er een...

Lees het artikel 2

Wat is technische SEO?

4 juli 2019 Marissa van der Vliet

Techniek, het is een van de vier onderdelen van SEO die impact hebben op je posities en verkeer. Velen beseffen niet dat de techniek van een webshop invloed heeft op SEO-prestatie. En als ze dat wel weten, dan denken ze vaak dat je hiervoor een technische achtergrond moet hebben. Dat hoeft zeker...

Lees het artikel 0

Websitemigratie voor de boeg? Volg deze vier stappen!

27 juni 2019 Marissa van der Vliet

Staat er een migratie op de planning voor jouw webshop? Hou dan rekening met bepaalde SEO-factoren zodat je geen grote nadelige gevolgen ervaart. Denk aan terugval (of zelfs verdwijnen!) van je posities en verkeer en daarmee dus je omzet. Voorkomen is beter dan genezen. In slechts vier stappen...

Lees het artikel 0

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten met lokale SEO?

31 mei 2019 Kees Beckeringh

Je zoekt vast wel eens in Google naar waar je een product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige en het komt steeds vaker voor. Bij dit soort zoekopdrachten is de koopintentie zo hoog dat de zoekers vaak direct naar de winkel willen om het product te kopen. Speel je hier niet op in met...

Lees het artikel 6

5 praktische tips om aan de slag te gaan met linkbuilding

14 februari 2019 Marissa van der Vliet

Wie denkt aan SEO, denkt al snel aan contentoptimalisatie en technische aanpassingenMaar webshops hebben ook goede verwijzingen nodig van andere websites voor topposities in relevante zoekresultaten. Dit heet linkbuildingMet deze vijf tips maak je een vliegende start met linkbuilding  

Lees het artikel 0

Wat is SEO en hoe werkt het?

14 augustus 2018 Kees Beckeringh

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Wie zich bezighoudt met SEO zorgt voor meer verkeer naar websites of webshops via organische zoekmachineresultaten. Wat komt daar allemaal bij kijken?

Lees het artikel 1

Scherp je e-commerce SEO aan met de nieuwe URL Inspectie Tool van Google Search Console

4 juli 2018 Jens Olsthoorn

Google lanceerde begin dit jaar de nieuwe versie (bèta) van Search Console. De bèta geeft een frissere uitstraling, 16 maanden aan data (voorheen 3 maanden) en betere mogelijkheden om indexatieproblemen en oplossingen te achterhalen. De nieuwe Search Console is echter nog niet af. Op 25 juni...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

27 juni 2018 Kees Beckeringh

Niemand zal ontkennen dat SEO een belangrijke tak van sport is voor (online) retailers. Maar hoe bedenk je een werkende en uitvoerbare SEO-strategie? Op donderdag 21 juni 2018 gaven mijn collega’s en ik antwoord op deze vraag met alweer de derde editie van de SEO-masterclass. Alle learnings van...

Lees het artikel 0

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 april 2018 Felice Bok

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 3

AMP voor e-commerce: dít is wat je erover wilt weten [update 2018]

7 maart 2018 Jens Olsthoorn

AMP (Accelerated Mobile Pages) is een hot topic binnen SEO. We merken dat veel klanten benieuwd zijn naar deze nieuwe technologie. De meest gestelde vraag luidt: is AMP interessant voor e-commerce retailers?  

Lees het artikel 0

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

1 februari 2018 Felice Bok

Vanwege mijn SEO-achtergrond krijg ik regelmatig vragen over organische vindbaarheid. Een subthema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van mobile (mobiele) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO voor...

Lees het artikel 0

Mobile-first index: Wat gaat er veranderen?

17 oktober 2017 Jens Olsthoorn

Op 4 november 2016 kondigde Google z'n 'mobile-first index' voor de allereerste keer aan. De boodschap: mobielvriendelijkheid gaat de komende jaren een doorslaggevende factor worden voor posities in Google. Het is slechts een kwestie van tijd tot deze algoritme-update ons land bereikt. Is jouw...

Lees het artikel 0

Hoe creëer je de ideale topnavigatie voor je webshop?

11 juli 2017 Thomas Wolters
Hoe zorg je dat bezoekers je webshop in no time wegklikken? Plaats een menu (topnavigatie) in je webshop die bezoekers niet snappen. De topnavigatie heeft veel invloed op gebruiksvriendelijkheid en  op SEO. In deze blog leg ik uit hoe je op beide onderdelen maximaal scoort bij de oriënterende...
Lees het artikel 1

Contentstrategie op basis van SEO: in 3 stappen naar populaire pagina’s

3 juli 2017 Felice Bok

Hoe ga je strategisch aan de slag met het ontwikkelen van pagina’s over onderwerpen die je doelgroep aanspreken? En welke metrics zijn geschikt om het succes van je campagne te meten? Via een aantal inspirerende voorbeelden licht ik toe hoe je succes bereikt met een contentstrategie waarin het...

Lees het artikel 0

Optimaliseer in 3 stappen afbeeldingen voor topposities in Google

3 november 2016 Kees Beckeringh

Moet je afbeeldingen optimaliseren voor Google? In deze blog lees je hoe je in drie stappen weet of je hiermee aan de slag moet en hoe je dit aanpakt.

Lees het artikel 1

SEO in 2016: waar letten de experts op?

9 december 2015 Kees Beckeringh

Met nog een halve maand te gaan in het vierde kwartaal is het belangrijk dat je stilstaat bij hoe je met SEO in 2016 verschil kan maken. Om die reden bezocht ik het internationale kennisevent voor zoekmachinemarketing: Searchlove. Top-experts deelden hier hun visie. Ik vatte het samen en deel...

Lees het artikel 0

Haal meer rendement uit SEO: analyseer bestaande content

27 oktober 2015 Kees Beckeringh

De meeste SEO-strategieën hebben meer bezoekers als belangrijkste doelstelling. Concreet betekent dit nieuwe content schrijven voor zoekwoorden waar de webshop nog niet voor geoptimaliseerd is. Maar behaal je met deze strategie altijd meer rendement met SEO? Nee. In slechts drie stappen kun...

Lees het artikel 1

3 tips die van filters op webshops SEO-boosters maken

29 augustus 2015 Jens Olsthoorn

Onlangs deed ik onderzoek naar het niveau van SEO onder 86 fashion webshops. Gemiddeld scoorden webshops slecht op SEO met hun filters. Hoe moeten webshops hun filtersyteem optimaliseren voor een goede organische vindbaarheid?

Lees het artikel 0

Seo: wat je moet doen voor 21 april 2015

24 maart 2015 Kees Beckeringh

Google gaat ‘mobielvriendelijkheid’ vanaf 21 april aanstaande gebruiken als factor om de volgorde in zoekmachineresultaten te bepalen. Dit kan nadelig zijn voor e-commerce bedrijven die hier niet op zijn voorbereid, schetst Kees Beckeringh van ISM eCompany.

Lees het artikel 0

8 tips om geen omzet mis te lopen met Google afbeeldingen

7 oktober 2014 Wouter Wensing

Hoe kunt u als webshop eigenaar maximaal profijt halen uit Google Afbeeldingen door de juiste statistieken te achterhalen? En hoe kunt u uw afbeeldingen en de vindbaarheid hiervan volledig optimaliseren? In deze blog wordt er onder andere antwoord gegeven op deze vragen.

Lees het artikel 0
1