Blog

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten met lokale SEO?

31 mei 2019 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Je zoekt vast wel eens in Google naar waar je een product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige en het komt steeds vaker voor. Bij dit soort zoekopdrachten is de koopintentie zo hoog dat de zoekers vaak direct naar de winkel willen om het product te kopen. Speel je hier niet op in met...

Lees het artikel 6

5 praktische tips om aan de slag te gaan met linkbuilding

14 februari 2019 Marissa van der Vliet, SEO-consultant bij ISM eCompany

Wie denkt aan SEO, denkt al snel aan contentoptimalisatie en technische aanpassingenMaar webshops hebben ook goede verwijzingen nodig van andere websites voor topposities in relevante zoekresultaten. Dit heet linkbuildingMet deze vijf tips maak je een vliegende start met linkbuilding  

Lees het artikel 0

Wat is SEO en hoe werkt het?

14 augustus 2018 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Wie zich bezighoudt met SEO zorgt voor meer verkeer naar websites of webshops via organische zoekmachineresultaten. Wat komt daar allemaal bij kijken?

Lees het artikel 0

Scherp je e-commerce SEO aan met de nieuwe URL Inspectie Tool van Google Search Console

4 juli 2018 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Google lanceerde begin dit jaar de nieuwe versie (bèta) van Search Console. De bèta geeft een frissere uitstraling, 16 maanden aan data (voorheen 3 maanden) en betere mogelijkheden om indexatieproblemen en oplossingen te achterhalen. De nieuwe Search Console is echter nog niet af. Op 25 juni...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

27 juni 2018 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Niemand zal ontkennen dat SEO een belangrijke tak van sport is voor (online) retailers. Maar hoe bedenk je een werkende en uitvoerbare SEO-strategie? Op donderdag 21 juni 2018 gaven mijn collega’s en ik antwoord op deze vraag met alweer de derde editie van de SEO-masterclass. Alle learnings van...

Lees het artikel 0

Betaalde linkbuilding: zó bepaal je wat een linkje waard is

17 april 2018 Mark Trieling, SEO-consultant, ISM eCompany

Ga je serieus aan de slag met SEO, dan ontdek je al snel dat linkbuilding een belangrijk onderdeel van je dagelijkse bezigheden is. Tegenwoordig vragen webmasters en bloggers steeds hogere bedragen voor een verwijzende link – maar wat is een redelijke prijs? Om te bepalen wat de waarde van een...

Lees het artikel 1

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 april 2018 Felice Bok, contentstrateeg

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 3

AMP voor e-commerce: dít is wat je erover wilt weten [update 2018]

7 maart 2018 Jens Olsthoorn, SEO consultant

AMP (Accelerated Mobile Pages) is een hot topic binnen SEO. We merken dat veel klanten benieuwd zijn naar deze nieuwe technologie. De meest gestelde vraag luidt: is AMP interessant voor e-commerce retailers?  

Lees het artikel 0

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

1 februari 2018 Felice Bok, contentstrateeg

Vanwege mijn SEO-achtergrond krijg ik regelmatig vragen over organische vindbaarheid. Een subthema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van mobile (mobiele) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO voor...

Lees het artikel 0