Blog

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

31 oktober 2017 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Zoekmachine-optimalisatie voor webshops is anders dan voor reguliere websites. Op donderdag 26 oktober kwamen e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten én marketeers naar de Van Nellefabriek om onze tweede SEO masterclass van dit jaar bij te wonen. In deze blog lees je wat je hebt...

Lees het artikel 0

Mobile-first index: Wat gaat er veranderen?

17 oktober 2017 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Op 4 november 2016 kondigde Google z'n 'mobile-first index' voor de allereerste keer aan. De boodschap: mobielvriendelijkheid gaat de komende jaren een doorslaggevende factor worden voor posities in Google. Het is slechts een kwestie van tijd tot deze algoritme-update ons land bereikt. Is jouw...

Lees het artikel 0

AMP voor e-commerce: dít is wat je erover wilt weten

8 september 2017 Jens Olsthoorn, SEO consultant

AMP (Accelerated Mobile Pages) is een hot topic binnen SEO. We merken dat veel klanten benieuwd zijn naar deze nieuwe technologie. De meest gestelde vraag luidt: is AMP interessant voor e-commerce retailers?  

Lees het artikel 0

Hoe creëer je de ideale topnavigatie voor je webshop?

11 juli 2017 Thomas Wolters, SEO Consultant
Hoe zorg je dat bezoekers je webshop in no time wegklikken? Plaats een menu (topnavigatie) in je webshop die bezoekers niet snappen. De topnavigatie heeft veel invloed op gebruiksvriendelijkheid. Maar ook op SEO. In deze blog leg ik uit hoe je op beide onderdelen maximaal scoort bij de...
Lees het artikel 1

Contentstrategie op basis van SEO: in 3 stappen naar populaire pagina’s

3 juli 2017 Felice Bok, contentstrateeg

Hoe ga je strategisch aan de slag met het ontwikkelen van pagina’s over onderwerpen die je doelgroep aanspreken? En welke metrics zijn geschikt om je succes je campagne te meten? Via een aantal inspirerende voorbeelden licht ik toe hoe je succes bereikt met een contentstrategie waarin het...

Lees het artikel 0

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten?

22 juni 2017 Mark Trieling, SEO-consultant, ISM eCompany

Je zoekt vast wel eens in Google naar waar je een product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige. Het komt steeds vaker voor. De koopintentie is bij dit soort zoekopdrachten zo hoog dat deze zoekers vaak direct de fiets (of de auto) pakken om het product te kopen. Speel je hier niet op in...

Lees het artikel 6

Technische zoekmachine-optimalisatie voor webshops: hoe zit het met duplicate content en indexatie?

21 november 2016 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Door zoekmachine-optimalisatie (SEO) word je beter gevonden in Google. Maar de meesten denken bij SEO aan het optimaliseren van content voor bepaalde zoekwoorden. Zonde, want een webshop die technisch niet in orde is mist bezoekersverkeer! Hoe voorkom je dit?

Lees het artikel 0

Optimaliseer in 3 stappen afbeeldingen voor topposities in Google

3 november 2016 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Moet je afbeeldingen optimaliseren voor Google? In deze blog lees je hoe je in drie stappen weet of je hiermee aan de slag moet en hoe je dit aanpakt.

Lees het artikel 1

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 augustus 2016 Felice Bok, contentstrateeg

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 3

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

14 april 2016 Felice Bok, contentstrateeg

Als SEO-consultant beantwoord ik dagelijks klantenvragen over organische vindbaarheid. Een thema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van de mobile (‘mobiele’) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO...

Lees het artikel 0