Blog

Wat is SEO en hoe werkt het?

14 augustus 2018 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Wie zich bezighoudt met SEO zorgt voor meer verkeer naar websites of webshops via organische zoekmachineresultaten. Wat komt daar allemaal bij kijken?

Lees het artikel 0

Scherp je e-commerce SEO aan met de nieuwe URL Inspectie Tool van Google Search Console

4 juli 2018 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Google lanceerde begin dit jaar de nieuwe versie (bèta) van Search Console. De bèta geeft een frissere uitstraling, 16 maanden aan data (voorheen 3 maanden) en betere mogelijkheden om indexatieproblemen en oplossingen te achterhalen. De nieuwe Search Console is echter nog niet af. Op 25 juni...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

27 juni 2018 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Niemand zal ontkennen dat SEO een belangrijke tak van sport is voor (online) retailers. Maar hoe bedenk je een werkende en uitvoerbare SEO-strategie? Op donderdag 21 juni 2018 gaven mijn collega’s en ik antwoord op deze vraag met alweer de derde editie van de SEO-masterclass. Alle learnings van...

Lees het artikel 0

Betaalde linkbuilding: zó bepaal je wat een linkje waard is

17 april 2018 Mark Trieling, SEO-consultant, ISM eCompany

Ga je serieus aan de slag met SEO, dan ontdek je al snel dat linkbuilding een belangrijk onderdeel van je dagelijkse bezigheden is. Tegenwoordig vragen webmasters en bloggers steeds hogere bedragen voor een verwijzende link – maar wat is een redelijke prijs? Om te bepalen wat de waarde van een...

Lees het artikel 1

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 april 2018 Felice Bok, contentstrateeg

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 3

AMP voor e-commerce: dít is wat je erover wilt weten [update 2018]

7 maart 2018 Jens Olsthoorn, SEO consultant

AMP (Accelerated Mobile Pages) is een hot topic binnen SEO. We merken dat veel klanten benieuwd zijn naar deze nieuwe technologie. De meest gestelde vraag luidt: is AMP interessant voor e-commerce retailers?  

Lees het artikel 0

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

1 februari 2018 Felice Bok, contentstrateeg

Vanwege mijn SEO-achtergrond krijg ik regelmatig vragen over organische vindbaarheid. Een subthema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van mobile (‘mobiele’) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO...

Lees het artikel 0

Mobile-first index: Wat gaat er veranderen?

17 oktober 2017 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Op 4 november 2016 kondigde Google z'n 'mobile-first index' voor de allereerste keer aan. De boodschap: mobielvriendelijkheid gaat de komende jaren een doorslaggevende factor worden voor posities in Google. Het is slechts een kwestie van tijd tot deze algoritme-update ons land bereikt. Is jouw...

Lees het artikel 0

Hoe creëer je de ideale topnavigatie voor je webshop?

11 juli 2017 Thomas Wolters, SEO Consultant
Hoe zorg je dat bezoekers je webshop in no time wegklikken? Plaats een menu (topnavigatie) in je webshop die bezoekers niet snappen. De topnavigatie heeft veel invloed op gebruiksvriendelijkheid. Maar ook op SEO. In deze blog leg ik uit hoe je op beide onderdelen maximaal scoort bij de...
Lees het artikel 1

Contentstrategie op basis van SEO: in 3 stappen naar populaire pagina’s

3 juli 2017 Felice Bok, contentstrateeg

Hoe ga je strategisch aan de slag met het ontwikkelen van pagina’s over onderwerpen die je doelgroep aanspreken? En welke metrics zijn geschikt om het succes van je campagne te meten? Via een aantal inspirerende voorbeelden licht ik toe hoe je succes bereikt met een contentstrategie waarin het...

Lees het artikel 0

Contact

Direct een e-commercespecialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

Hoe pak je een usability-onderzoek aan?
17 oktober 2018 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant
Intern draagvlak en gestroomlijnde processen in een omnichannel-aanpak: zó lukt het
16 oktober 2018 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist
4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference
16 oktober 2018 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director
Google Ads: de basics samengevat in 7 feiten
12 oktober 2018 Thuy Mai Tran, SEA Consultant
Social Media Ads: zó formuleer je de juiste doelstellingen en KPI's
9 oktober 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant