Blog

Betaalde linkbuilding: zó bepaal je wat een linkje waard is

5 juli 2019 Giel van Balen

Ga je aan de slag met linkbuilding? Lees je dan goed in, want je betaalt snel te veel voor een linkje. In het ergste geval krijg je van Google een penalty omdat je plots overmatig veel (betaalde) linkjes ontvangt. Zeg dan maar dag tegen je topposities en organisch verkeer. Gelukkig zijn er een...

Lees het artikel 2

Wat is technische SEO?

4 juli 2019 Marissa van der Vliet

Techniek, het is een van de vier onderdelen van SEO die impact hebben op je posities en verkeer. Velen beseffen niet dat de techniek van een webshop invloed heeft op SEO-prestatie. En als ze dat wel weten, dan denken ze vaak dat je hiervoor een technische achtergrond moet hebben. Dat hoeft zeker...

Lees het artikel 0

Websitemigratie voor de boeg? Volg deze vier stappen!

27 juni 2019 Marissa van der Vliet

Staat er een migratie op de planning voor jouw webshop? Hou dan rekening met bepaalde SEO-factoren zodat je geen grote nadelige gevolgen ervaart. Denk aan terugval (of zelfs verdwijnen!) van je posities en verkeer en daarmee dus je omzet. Voorkomen is beter dan genezen. In slechts vier stappen...

Lees het artikel 0

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten met lokale SEO?

31 mei 2019 Kees Beckeringh

Je zoekt vast wel eens in Google naar waar je een product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige en het komt steeds vaker voor. Bij dit soort zoekopdrachten is de koopintentie zo hoog dat de zoekers vaak direct naar de winkel willen om het product te kopen. Speel je hier niet op in met...

Lees het artikel 6

5 praktische tips om aan de slag te gaan met linkbuilding

14 februari 2019 Marissa van der Vliet

Wie denkt aan SEO, denkt al snel aan contentoptimalisatie en technische aanpassingenMaar webshops hebben ook goede verwijzingen nodig van andere websites voor topposities in relevante zoekresultaten. Dit heet linkbuildingMet deze vijf tips maak je een vliegende start met linkbuilding  

Lees het artikel 0

Wat is SEO en hoe werkt het?

14 augustus 2018 Kees Beckeringh

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimisation, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Wie zich bezighoudt met SEO zorgt voor meer verkeer naar websites of webshops via organische zoekmachineresultaten. Wat komt daar allemaal bij kijken?

Lees het artikel 1

Scherp je e-commerce SEO aan met de nieuwe URL Inspectie Tool van Google Search Console

4 juli 2018 Jens Olsthoorn

Google lanceerde begin dit jaar de nieuwe versie (bèta) van Search Console. De bèta geeft een frissere uitstraling, 16 maanden aan data (voorheen 3 maanden) en betere mogelijkheden om indexatieproblemen en oplossingen te achterhalen. De nieuwe Search Console is echter nog niet af. Op 25 juni...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

27 juni 2018 Kees Beckeringh

Niemand zal ontkennen dat SEO een belangrijke tak van sport is voor (online) retailers. Maar hoe bedenk je een werkende en uitvoerbare SEO-strategie? Op donderdag 21 juni 2018 gaven mijn collega’s en ik antwoord op deze vraag met alweer de derde editie van de SEO-masterclass. Alle learnings van...

Lees het artikel 0

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 april 2018 Felice Bok

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 3