Blog

Digitale transformatie: zo pak je het in 6 stappen aan [case]

6 maart 2019 Sander Berlinski

Verkoop je producten via b2b-kanalen, maar wil je ook direct gaan verkopen aan consumenten? Vaak is een digitale transformatie hiervoor vereist. Een gestructureerde aanpak is een belangrijk ingrediënt voor succes, maar hoe pak je dit aan? Als je de onderstaande zes stappen volgt, dan vorm je een...

Lees het artikel 0

Zó werd Fred de la Bretoniere weer populair

30 januari 2019 Sander Lems

Supertrash was ooit een modemerk dat vele vrouwenharten stal, maar na verloop van tijd daalde de populariteit en ging het merk zelfs failliet. Het overkwam niet alleen Supertrash. Veel merken die ooit de winkelstraten domineerden, zijn we nu allang vergeten. Ook modemerk Fred de la Bretoniere...

Lees het artikel 1

5 redenen waarom je niet moet juichen om je recordomzet op Black Friday of Cyber Monday

5 november 2018 Sander Berlinski

Denk je ook dat Black Friday en Cyber Monday de beste dagen van het jaar zijn omdat je dan recordomzetten draait vanwege de kortingen die je geeft aan klanten? Niet voor iedere (online) retailers is dit de juiste strategie. Prijspromoties, of het nu Black Friday is of een willekeurige andere...

Lees het artikel 2

E-commerce tips voor de feestdagen

1 november 2018 Wouter Wensing

December is een zeer belangrijke periode voor e-commerce retailers: soms kan deze ene maand goed zijn voor 25 procent extra jaaromzet! Het is dan ook belangrijk om je vroegtijdig voor te bereiden op deze periode.  In deze blog vind je slimme e-commerce tips voor de feestdagen, waarmee je...

Lees het artikel 1

Intern draagvlak en gestroomlijnde processen in een omnichannel aanpak: zó lukt het

16 oktober 2018 Sander Berlinski

Een succesvolle omnichannel strategie maak je niet alleen; je hebt ook de steun en het begrip van je organisatie nodig. Maar hoe krijg je alle neuzen één kant op? In deze blog leg ik uit hoe je door middel van het scheppen van draagvlak, het stroomlijnen van processen én het in kaart brengen van...

Lees het artikel 0

4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference

16 oktober 2018 Jurjen Jongejan

Op basis van onderbuikgevoel haal je niet het maximale uit je webshop en online marketingactiviteiten. Dat beseften ook de 200 e-commercemanagers en online marketeers van grote retailers en merkfabrikanten die onlangs ISM’s Data Driven Marketing Conference bezochten. Omdat ik dagvoorzitter was,...

Lees het artikel 1

Omnichannel [deel 4]: zo pas je succesvol branding toe in je omnichannelstrategie

2 augustus 2018 Sander Berlinski

 

Als het gaat om branding, dan slaan veel bedrijven de plank mis; branding is namelijk geen doel op zich, maar een krachtig middel waarmee je meerwaarde biedt aan je doelgroep. In deze blog leg ik uit hoe branding zorgt dat je klantbehoeftes op een goede manier invult op relevante touchpoints...

Lees het artikel 0

[Omnichannelstrategie deel 3]: in 2 stappen de klant in kaart

6 juni 2018 Sander Berlinski

De klant: een cruciaal aspect in het behalen van je doelen en strategische richting. Zonder klanten immers geen omzet, geen fans, geen awareness én geen succes! Daarom is het van belang dat je jouw (potentiële) klanten meeneemt op reis. Maar, net zoals tijdens je ‘echte’ vakanties wil je niet...

Lees het artikel 0

Wat is omnichannel en hoe pas je het toe?

24 mei 2018 Sander Berlinski

Is het omni-channel, omni channel of omnichannel..? Overal lees je verschillende spelwijze van de term. Het toont aan dat omnichannel een relatief nieuw concept is waarover veel onduidelijkheid heerst. Toch is het essentieel dat retailers en merkfabrikanten hiermee aan de slag gaan. Daarom krijg...

Lees het artikel 0