Blog

3 sinter-kansen die jouw webshop vandaag niet benut heeft

4 december 2017 Felice Bok, contentstrateeg

Zoekt Nederland naar een noot van peper, of toch van kruid?Op basis van data zocht ik het uit. 

Lees het artikel 0

5 redenen waarom je niet moet juichen om je recordomzet op Black Friday of Cyber Monday

23 november 2017 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist

Denk je ook dat Black Friday en Cyber Monday de beste dagen van het jaar zijn omdat je dan recordomzetten draait vanwege de kortingen die je geeft aan klanten? Niet voor iedere (online) retailers is dit de juiste strategie. Prijspromoties, of het nu Black Friday is of een willekeurige andere...

Lees het artikel 0

E-commerce tips voor de feestdagen

15 november 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

December is een zeer belangrijke periode voor e-commerce retailers: soms kan deze ene maand goed zijn voor 25 procent extra jaaromzet! Het is dan ook belangrijk om je vroegtijdig voor te bereiden op deze periode.  In deze blog vind je slimme e-commerce tips voor de feestdagen, waarmee je...

Lees het artikel 0

Shopping Today 2017: zó bereik je de consument van morgen

25 september 2017 Gayan Teubel, New Business Developer, ISM eCompany

“Wat vandaag telt, is morgen weer achterhaald.”

Deze learning zette nadrukkelijk de toon tijdens het Shopping Today-event van donderdag 21 september. Samen met vijf collega’s ben ik die dag naar De Fabrique in Utrecht afgereisd, met als doel om zowel te inspireren als geïnspireerd te raken. Ik...

Lees het artikel 0

Omnichannel [deel 1] : het model in vogelvlucht

12 september 2017 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist

Voor de ene retailer is het een buzzword, voor de ander dé sleutel tot succes, maar één ding is zeker: omnichannel is een belangrijke retailstrategie. In deze achtdelige blogserie deel ik mijn expertise én leg ik je stap voor stap uit hoe je zelf je eigen omnichannel-strategie kunt formuleren....

Lees het artikel 0

Haal meer uit omnichannel: Calimero als kracht & 4 andere richtlijnen

30 november 2016 Tibert Verhagen, gastblogger bij Frankwatching

Op 15 november 2016 was het ISM Omnichannel Event 2016. Tibert Verhagen, associate professor E-business aan de Hogeschool van Amsterdam, was aanwezig. Hij schreef de onderstaande blog over zijn takeaways van het event voor Frankwatching. 

Lees het artikel 0

Welke omnichannel-KPI’s gebruik je in het retail businessmodel?

12 oktober 2016 Esther van Dijk, Digitaal Strateeg

Klanten weten tegenwoordig precies wat ze willen voordat ze naar een winkel gaan. De online kanalen spelen in dit proces steeds vaker een rol. Hoe speel je in op dit omnichannel-gedrag? De eerste stap is het aanpassen van KPI’s in je businessmodel. Want hoe kun je offline en online samenbrengen...

Lees het artikel 0

Offline cookie geeft inzicht in black box klantgedrag

30 maart 2016 Karel van der Woude, Eigenaar / General Manager

Twinkle - Natuurlijk heeft u als omnichannel-speler het kassasysteem van uw bakstenen winkel aangesloten op Analytics om inzicht te krijgen op de aankopen. Maar hoe klanten zich verder gedragen in de fysieke winkel is een zwart gat. Althans tot voor kort, want dankzij nieuwe technologie...

Lees het artikel 0

‘Integreer je verkoopkanalen’

4 maart 2016 Karel van der Woude, Eigenaar / General Manager

Nu de ene na de andere gevestigde retailer zich in een reorganisatie stort blijkt opnieuw hoe belangrijk het is om niet alleen je fysieke winkel, maar ook je online aanwezigheid goed op orde te hebben. Karel van der Woude, als oprichter van ISM eCompany actief betrokken bij de e-Commerce...

Lees het artikel 0

De klant centraal: niet roepen maar doen

6 november 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Het is de boodschap van bijna elke blog of event: zet de klant centraal. Ook op E-commerce Live kwam dit onderwerp in vrijwel elke presentatie of rondetafelsessie terug. We weten het. Maar blijkbaar gedragen we ons niet zo. Hoe zet je de klant centraal?

 

Lees het artikel 0