Blog

In 4 stappen een winnende strategie voor social media advertising

22 januari 2018 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

Hogere naamsbekendheid, meer betrokkenheid bij je doelgroep, een nieuw product lanceren of meer verkeer: er zijn allerlei redenen waarom je op social media wil adverteren. Toch merk ik regelmatig bij klanten dat het realiseren van een goede socialmediastrategie een uitdaging is. Met de...

Lees het artikel 0

Dit is dé grootste Google AdWords verandering van 2017!

2 augustus 2017 Kevin Hoondert, SEA Consultant

De Expanded Text Ads (ETA’s) waardoor je meer ruimte hebt in je advertentie is dit jaar niet de grootste verandering binnen Google AdWords. Bij lange na niet! Lees waarom de nieuwe toepassingen in Google AdWords zorgen voor de grootste verandering van 2017: zeeën van tijd besparen en...

Lees het artikel 0

Display advertising: 7 KPI’s voor maximaal resultaat

17 mei 2017 Sanne Draaijer, Sr. Online Display Advertising Consultant

Een stijging van 9 procent in het aantal webshopbezoeken realiseren door display advertising? Het kan volgens een recent onderzoek door twee Amerikaanse hoogleraren. Zij bewezen dat display advertising invloed heeft op alle fases van het aankoopproces zolang de banners in elke fase relevant...

Lees het artikel 0

Social Media: de trends volgens de experts

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

Iedere twee maanden ontmoeten zoekmachinemarketeers elkaar tijdens Search Marketing Thursday in Utrecht. In november was ik erbij, omdat social media op de agenda stond. Emile van den Berg van Social Inc, Jeroen van de Ven van ABN AMRO en Neil Draper van Springcreek deelden hun kennis. Ze...

Lees het artikel 0

4 voordelen van de Facebook carrousel-advertenties

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

In 2014 introduceerde Facebook de Multi-Product Ads, nu beter bekend als de Carrousel Ads. Met deze advertentievorm kun je drie tot vijf afbeeldingen in een dynamische carrousel plaatsen. Facebook kent allerlei advertentievormen, dus waarom zou je Carousel Ads inzetten? Ik noem vier voordelen...

Lees het artikel 0

6 praktische tips voor optimale Facebook-advertenties

29 maart 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

 Het creëren en optimaliseren van een effectieve Facebookcampagne blijft in 2016 voor sommige adverteerders één van de grootste uitdagingen. Door een aantal essentiële inzichten kan iedere adverteerder door middel van Facebook Advertising een toename in zichtbaarheid genereren. Daarom deel ik...

Lees het artikel 0

4 praktische tips voor optimale Instagram-advertenties

21 maart 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

Het bestaat nog niet zo lang, maar veel (online) retailers zijn er al wel mee aan de slag gegaan: Instagram-advertenties. Wil je een jongere doelgroep bereiken, dan is Instagram een onmisbaar onderdeel van je online marketingstrategie mits je goed nadenkt over de content en boodschap. Zeker...

Lees het artikel 0

5 strategische onderdelen van een succesvolle Instagram-campagne

10 februari 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

Sinds halverwege 2015 kun je adverteren op de snelst groeiende app ter wereld: Instagram. De komst van deze nieuwe adverteermogelijkheid vraagt om een passende strategie om de juiste doelgroep te bereiken op het jonge advertentieplatform. Wil je succesvol zijn met je campagne, dan moet je...

Lees het artikel 0

5 onderdelen van een strategische Facebook campagne

10 februari 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Consultant

Meer merkbekendheid, klantbinding vergroten, conversiepercentage verhogen: retailers hebben allerlei redenen om te adverteren op Facebook. Maar het is de aanpak om het doel te bereiken die het verschil maakt. Het willekeurig strooien met advertenties is zeker geen garantie voor succes....

Lees het artikel 0

In 3 stappen luisteren naar je klanten op social media

26 februari 2015 Marjolein van den Broek, Online Marketing Consultant

 

Wees eens kritisch: weet jij wat jouw klanten over je merk vertellen? Denk aan reacties op je Facebookberichten zoals complimenten, klantenservice vragen en/of klachten. Krijg jij daar nu een melding van? En reageer je hier altijd op? Is je antwoord hierop ja dan ben je vrijwel uniek. Het...

Lees het artikel 0