Blog

Social Media Ads: zó formuleer je de juiste doelstellingen en KPI's

9 oktober 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Wil je datadriven aan de slag met social media-advertising? Start dan altijd met het helder krijgen van je doelstellingen en KPI's! Zonder dit belangrijke fundament loop je namelijk maximaal inzicht in je ROI mis, en riskeer je om onnodig budget in te zetten. In dit tweede deel van mijn...

Lees het artikel 0

Social media advertising: dít zijn de basics

31 juli 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Social media advertising: de gemiddelde webwinkeleigenaar beseft inmiddels dat er iets mee moet gebeuren. Maar welk 'social medium' kun je het beste kiezen, en wat zijn vervolgens de mogelijkheden? In deze praktische blog geef ik antwoord op deze veelgestelde vragen! Ook leg ik uit wat er voor...

Lees het artikel 0

In 4 stappen een winnende strategie voor social media advertising

22 januari 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Hogere naamsbekendheid, meer betrokkenheid bij je doelgroep, een nieuw product lanceren of meer verkeer: er zijn allerlei redenen waarom je op social media wil adverteren. Toch merk ik regelmatig bij klanten dat het realiseren van een goede socialmediastrategie een uitdaging is. Met de...

Lees het artikel 0

Dit is dé grootste Google AdWords verandering van 2017!

2 augustus 2017 Kevin Hoondert, SEA Consultant

De Expanded Text Ads (ETA’s) waardoor je meer ruimte hebt in je advertentie is dit jaar niet de grootste verandering binnen Google AdWords. Bij lange na niet! Lees waarom de nieuwe toepassingen in Google AdWords zorgen voor de grootste verandering van 2017: zeeën van tijd besparen en...

Lees het artikel 0

Display advertising: 7 KPI’s voor maximaal resultaat

17 mei 2017 Sanne Draaijer, Sr. Online Display Advertising Consultant

Een stijging van 9 procent in het aantal webshopbezoeken realiseren door display advertising? Het kan volgens een recent onderzoek door twee Amerikaanse hoogleraren. Zij bewezen dat display advertising invloed heeft op alle fases van het aankoopproces zolang de banners in elke fase relevant...

Lees het artikel 0

Social Media: de trends volgens de experts

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Iedere twee maanden ontmoeten zoekmachinemarketeers elkaar tijdens Search Marketing Thursday in Utrecht. In november was ik erbij, omdat social media op de agenda stond. Emile van den Berg van Social Inc, Jeroen van de Ven van ABN AMRO en Neil Draper van Springcreek deelden hun kennis. Ze...

Lees het artikel 0

4 voordelen van de Facebook carrousel-advertenties

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Social Consultant

In 2014 introduceerde Facebook de Multi-Product Ads, nu beter bekend als de Carrousel Ads. Met deze advertentievorm kun je drie tot vijf afbeeldingen in een dynamische carrousel plaatsen. Facebook kent allerlei advertentievormen, dus waarom zou je Carousel Ads inzetten? Ik noem vier voordelen...

Lees het artikel 0

6 praktische tips voor optimale Facebook-advertenties

29 maart 2016 Marissa Koolwijk, Social Consultant

 Het creëren en optimaliseren van een effectieve Facebookcampagne blijft in 2016 voor sommige adverteerders één van de grootste uitdagingen. Door een aantal essentiële inzichten kan iedere adverteerder door middel van Facebook Advertising een toename in zichtbaarheid genereren. Daarom deel ik...

Lees het artikel 0

4 praktische tips voor optimale Instagram-advertenties

21 maart 2016 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Het bestaat nog niet zo lang, maar veel (online) retailers zijn er al wel mee aan de slag gegaan: Instagram-advertenties. Wil je een jongere doelgroep bereiken, dan is Instagram een onmisbaar onderdeel van je online marketingstrategie mits je goed nadenkt over de content en boodschap. Zeker...

Lees het artikel 0

5 strategische onderdelen van een succesvolle Instagram-campagne

10 februari 2016 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Sinds halverwege 2015 kun je adverteren op de snelst groeiende app ter wereld: Instagram. De komst van deze nieuwe adverteermogelijkheid vraagt om een passende strategie om de juiste doelgroep te bereiken op het jonge advertentieplatform. Wil je succesvol zijn met je campagne, dan moet je...

Lees het artikel 0

Contact

Direct een e-commercespecialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

Hoe pak je een usability-onderzoek aan?
17 oktober 2018 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant
Intern draagvlak en gestroomlijnde processen in een omnichannel-aanpak: zó lukt het
16 oktober 2018 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist
4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference
16 oktober 2018 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director
Google Ads: de basics samengevat in 7 feiten
12 oktober 2018 Thuy Mai Tran, SEA Consultant
Social Media Ads: zó formuleer je de juiste doelstellingen en KPI's
9 oktober 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant