Blog

4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference

16 oktober 2018 Jurjen Jongejan

Op basis van onderbuikgevoel haal je niet het maximale uit je webshop en online marketingactiviteiten. Dat beseften ook de 200 e-commercemanagers en online marketeers van grote retailers en merkfabrikanten die onlangs ISM’s Data Driven Marketing Conference bezochten. Omdat ik dagvoorzitter was,...

Lees het artikel 1

Omzet genereren met je verkeer? Déze kans laat jij liggen

30 maart 2018 Siebren van Bruggen

Omzet is voor veel webshops de allerbelangrijkste KPI; jaar op jaar krijgen e-commerce teams de opdracht om hun targets in de vorm van omzet te behalen. Ieder (online) marketingkanaal krijgt vervolgens z’n eigen budget toegekend, met de verwachting dat dit afdoende is om de omzettargets te mee...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist op het ISM Omnichannel Event 2017

16 november 2017 Frank Damshuiser

Een van de stellingen bij het ISM Omnichannel Event voor een rondetafelgesprek luidde: retailers die niet naar omnichannel overstappen bestaan over vijf jaar niet meer. Hierover werd heftig gediscussieerd. Wat bleek: voor iedereen betekent omnichannel iets anders. Discussie en kennisdeling was...

Lees het artikel 0

De 5 belangrijkste voordelen van een data-managementplatform

27 juni 2017 Siebren van Bruggen

Feit: door slimme analyses van data maak je betere beslissingen. Maar datadriven marketing is voor veel marketeers een flinke uitdaging. Er zijn veel data beschikbaar, maar meestal verkeren ze in silo’s. De oplossing is een data-managementplatform (DMP). Ik noem de 5 belangrijkste voordelen die...

Lees het artikel 0

3 onmisbare stappen voor datadriven marketing

12 juni 2017 Siebren van Bruggen

Het direct activeren van inzichten uit data maakt dat je als marketeer kunt evolueren naar een datagedreven marketingstrategie waarbij je klant écht centraal staat en je je marketingactiviteiten rondom je klant orkestreert. In dit blog leg ik uit hoe je in 3 stappen een datagedreven...

Lees het artikel 0
1