Blog

Google Ads-regels: wat zijn het en hoe zet je ze in?

5 augustus 2019 Feiko Bierman

Tijd besparen en meer omzet realiseren: dat is de belofte van automatisering. Google Ads-regels is een vorm van automatisering, maar regelmatig behalen marketeers niet het succes ermee wat ze ermee voor ogen hadden. Soms leiden verkeerde instellingen zelfs tot omzetverlies! In deze blog lees je...

Lees het artikel 1

Zó behaal je een top rendement met online adverteren

29 juli 2019 Inge Wessels

Adverteren in zoekmachines is een van de snelste manieren om meer omzet te genereren voor je webshop. Je bereikt consumenten namelijk direct wanneer zij actief op zoek gaan naar producten die jij in je assortiment hebt. De kosten van de advertenties kunnen echter snel de pan uit rijzen. Dus hoe...

Lees het artikel 0

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten met lokale SEO?

31 mei 2019 Kees Beckeringh

Je zoekt vast wel eens in Google naar waar je een product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige en het komt steeds vaker voor. Bij dit soort zoekopdrachten is de koopintentie zo hoog dat de zoekers vaak direct naar de winkel willen om het product te kopen. Speel je hier niet op in met...

Lees het artikel 6

Omzet maakt blind. Zo stuur je met je online campagnes ook op winst

22 mei 2019 Ralph van Woensel

Traditiegetrouw kijken online marketeers alleen naar de omzet en mediakosten. Maar hierdoor mis je een belangrijk aspect voor het beoordelen van het succes van je campagnes: winst per transactie. Waarom moet je dit doen en hoe stuur je hierop?

Lees het artikel 0

Deze 7 gedragspatronen moet je weten voor het realiseren van een optimale webshopervaring

16 mei 2019 Danny Loeffen

Het grootste voordeel van veel usability-onderzoeken voor webshops doen: je ontdekt steeds meer patronen in webshopgedrag. Ik heb uit 150 usability-onderzoeken voor webshops in allerlei branches en voor allerlei doelgroepen zeven gedragspatronen ontdekt. Wil jij je webshopbezoekers een top...

Lees het artikel 0

Dit is hoe en waarom je online advertising moet automatiseren

18 februari 2019 Feiko Bierman

Aan de lopende band verschijnen er nieuwe mogelijkheden binnen Google Ads.  Alle vernieuwingen continu handmatig optimaal toepassen is vrijwel onmogelijk. Er zit immers nog altijd maar 24 uur in een dag en je bestaande taken verdwijnen niet. Je weet dat je kansen en omzet laat liggen, maar je...

Lees het artikel 1

Social Media Ads: zó formuleer je de juiste doelstellingen en KPI's

9 oktober 2018 Marissa Koolwijk

Wil je datadriven aan de slag met social media-advertising? Start dan altijd met het helder krijgen van je doelstellingen en KPI's! Zonder dit belangrijke fundament loop je namelijk maximaal inzicht in je ROI mis, en riskeer je om onnodig budget in te zetten. In dit tweede deel van mijn...

Lees het artikel 0

Scherp je e-commerce SEO aan met de nieuwe URL Inspectie Tool van Google Search Console

4 juli 2018 Jens Olsthoorn

Google lanceerde begin dit jaar de nieuwe versie (bèta) van Search Console. De bèta geeft een frissere uitstraling, 16 maanden aan data (voorheen 3 maanden) en betere mogelijkheden om indexatieproblemen en oplossingen te achterhalen. De nieuwe Search Console is echter nog niet af. Op 25 juni...

Lees het artikel 0

Omzet genereren met je verkeer? Déze kans laat jij liggen

30 maart 2018 Siebren van Bruggen

Omzet is voor veel webshops de allerbelangrijkste KPI; jaar op jaar krijgen e-commerce teams de opdracht om hun targets in de vorm van omzet te behalen. Ieder (online) marketingkanaal krijgt vervolgens z’n eigen budget toegekend, met de verwachting dat dit afdoende is om de omzettargets te mee...

Lees het artikel 0

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

1 februari 2018 Felice Bok

Vanwege mijn SEO-achtergrond krijg ik regelmatig vragen over organische vindbaarheid. Een subthema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van mobile (mobiele) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO voor...

Lees het artikel 0

In 4 stappen een winnende strategie voor social media advertising

22 januari 2018 Marissa Koolwijk

Hogere naamsbekendheid, meer betrokkenheid bij je doelgroep, een nieuw product lanceren of meer verkeer: er zijn allerlei redenen waarom je op social media wil adverteren. Toch merk ik regelmatig bij klanten dat het realiseren van een goede socialmediastrategie een uitdaging is. Met de...

Lees het artikel 0

3 sinter-kansen die jouw webshop vandaag niet benut heeft

4 december 2017 Felice Bok

Zoekt Nederland naar een noot van peper, of toch van kruid?Op basis van data zocht ik het uit. 

Lees het artikel 0

Mobile-first index: Wat gaat er veranderen?

17 oktober 2017 Jens Olsthoorn

Op 4 november 2016 kondigde Google z'n 'mobile-first index' voor de allereerste keer aan. De boodschap: mobielvriendelijkheid gaat de komende jaren een doorslaggevende factor worden voor posities in Google. Het is slechts een kwestie van tijd tot deze algoritme-update ons land bereikt. Is jouw...

Lees het artikel 0

Contentstrategie op basis van SEO: in 3 stappen naar populaire pagina’s

3 juli 2017 Felice Bok

Hoe ga je strategisch aan de slag met het ontwikkelen van pagina’s over onderwerpen die je doelgroep aanspreken? En welke metrics zijn geschikt om het succes van je campagne te meten? Via een aantal inspirerende voorbeelden licht ik toe hoe je succes bereikt met een contentstrategie waarin het...

Lees het artikel 0

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 3

Slimmer inkopen met online data

10 januari 2017 Sander Lems

Twinkle - Voelt het inkopen van nieuwe producten of productcategorieën voor je webwinkel als een sprong in het diepe? Dat hoeft niet. Er zijn legio online bronnen beschikbaar waarmee je je inkoopbeslissingen en prijsstelling kunt toetsen en verbeteren. Zes handige tips die helpen slimmer in te...

Lees het artikel 0

3 tips voor het optimaliseren van je mobiele webshop

2 december 2016 Lara Meeren

Alleen Spanje en Italië scoren nog slechter dan Nederland op de gemiddelde laadtijd van een website of webshop. Een gemiste omzetkans! Tijd voor verandering. Want maar liefst 45 procent keert niet terug naar een langzame en ongebruiksvriendelijke website of shop volgens recent onderzoek van...

Lees het artikel 1

5 online marketing musthaves voor webshops

28 juni 2016 Sander Lems

Hoe realiseren sommige webwinkels een jaaromzet van minimaal 2 miljoen euro? Doordat zij weten welke strategieën, analyses en tools onmisbaar zijn voor maximaal e-commerce succes. Hieronder vindt u vijf actuele en onmisbare online marketingonderdelen die steevast aan bod komen bij deze webshops.

Lees het artikel 0

Verdien goud met Google Analytics

3 mei 2016 Wouter Wensing

Twinkle - Google Analytics is de online tool bij uitstek voor het meten van de prestaties van webshops. De statistieken zijn goud waard mits u ze goed analyseert. Want alleen dan weet u hoe uw bezoekers zich in uw webshop gedragen, waar zij obstakels ervaren en waarom zij bijvoorbeeld niet...

Lees het artikel 0
1