Blog

5 redenen waarom je niet moet juichen om je recordomzet op Black Friday of Cyber Monday

5 november 2018 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist

Denk je ook dat Black Friday en Cyber Monday de beste dagen van het jaar zijn omdat je dan recordomzetten draait vanwege de kortingen die je geeft aan klanten? Niet voor iedere (online) retailers is dit de juiste strategie. Prijspromoties, of het nu Black Friday is of een willekeurige andere...

Lees het artikel 0

E-commerce tips voor de feestdagen

1 november 2018 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

December is een zeer belangrijke periode voor e-commerce retailers: soms kan deze ene maand goed zijn voor 25 procent extra jaaromzet! Het is dan ook belangrijk om je vroegtijdig voor te bereiden op deze periode.  In deze blog vind je slimme e-commerce tips voor de feestdagen, waarmee je...

Lees het artikel 1

In 4 stappen een winnende strategie voor social media advertising

22 januari 2018 Marissa Koolwijk, Social Consultant

Hogere naamsbekendheid, meer betrokkenheid bij je doelgroep, een nieuw product lanceren of meer verkeer: er zijn allerlei redenen waarom je op social media wil adverteren. Toch merk ik regelmatig bij klanten dat het realiseren van een goede socialmediastrategie een uitdaging is. Met de...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist op het ISM Omnichannel Event 2017

16 november 2017 Frank Damshuiser, Sales en Marketing Manager

Een van de stellingen bij het ISM Omnichannel Event voor een rondetafelgesprek luidde: retailers die niet naar omnichannel overstappen bestaan over vijf jaar niet meer. Hierover werd heftig gediscussieerd. Wat bleek: voor iedereen betekent omnichannel iets anders. Discussie en kennisdeling was...

Lees het artikel 0

Shopping Today 2017: zó bereik je de consument van morgen

25 september 2017 Gayan Teubel, New Business Developer, ISM eCompany

“Wat vandaag telt, is morgen weer achterhaald.”

Deze learning zette nadrukkelijk de toon tijdens het Shopping Today-event van donderdag 21 september. Samen met vijf collega’s ben ik die dag naar De Fabrique in Utrecht afgereisd, met als doel om zowel te inspireren als geïnspireerd te raken. Ik...

Lees het artikel 0

Dit is dé grootste Google AdWords verandering van 2017!

2 augustus 2017 Kevin Hoondert, SEA Consultant

De Expanded Text Ads (ETA’s) waardoor je meer ruimte hebt in je advertentie is dit jaar niet de grootste verandering binnen Google AdWords. Bij lange na niet! Lees waarom de nieuwe toepassingen in Google AdWords zorgen voor de grootste verandering van 2017: zeeën van tijd besparen en...

Lees het artikel 0

Waarom de miljardenboete van Google nauwelijks effect heeft

14 juli 2017 Marlon Helmer, SEA Consultant
Op 27 juni 2017 kreeg Google een boete van 2,4 miljard euro opgelegd door de Europese Commissie vanwege misbruik van haar monopoliepositie. Maar heeft die boete daadwerkelijk nut? De aanpassingen die Google moet maken zijn zo beperkt dat adverteerders en consumenten er amper wat van zullen...
Lees het artikel 0

Emerce Digital Marketing Live 2017: de klant is koning

8 juni 2017 Felice Bok, contentstrateeg

 Op donderdag 1 juni vond de jaarlijkse editie van Emerce Digital Marketing Live plaats met sessies over omnichannelstrategieën, paid search, inboundmarketing, cinegraphs en artificial intelligence. Samen met vier van onze online marketingtrainees doe ik verslag van het event.

Lees het artikel 0

Hoe doe je online marketing voor Koningsdag en Moederdag?

19 april 2017 Judith Eyck, Manager Online Marketing

Rondom de feestdagen in december zien we de digitale omzet soms wel met 30 procent toenemen bij klanten die hun promoties ruim van tevoren voorbereiden. Ook de komende periode zijn er weer genoeg feestdagen. Hoe kun je hier als (online) retailer goed op inspelen?

Lees het artikel 0

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 3

Contact

Direct een e-commercespecialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

A/B-testen met e-mailmarketing: 4 redenen om de boot niet te missen
13 november 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant
5 redenen waarom je niet moet juichen om je recordomzet op Black Friday of Cyber Monday
5 november 2018 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist
E-commerce tips voor de feestdagen
1 november 2018 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion
Hoe pak je een usability-onderzoek aan?
17 oktober 2018 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant
Intern draagvlak en gestroomlijnde processen in een omnichannel-aanpak: zó lukt het
16 oktober 2018 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist