Blog

Wat is e-mailmarketing en wanneer zet je het in?

17 december 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Waarschijnlijk ontvang je e-mailnieuwsbrieven van allerlei organisaties, net als de 93 procent van alle Nederlanders. Maar als je als je als marketeer of e-commercemanager denkt dat e-mailmarketing het versturen van nieuwsbrieven is, dan mis je veel omzetkansen uit dit kanaal. Daarom vertel ik...

Lees het artikel 0

Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing: een stappenplan!

4 december 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Het principe van A/B-testen in e-mailmarketing is niet nieuw. Veel e-mailmarketeers A/B-testen door twee varianten te verzenden en na een uur te analyseren welke variant de winnaar is. Maar dat is niet de juiste manier! Wil je A/B-testen echt goed aanpakken, dan gaat er een groter proces achter...

Lees het artikel 0

Datagedreven je e-mailmarketingresultaten optimaliseren? Dít zijn de stappen!

28 november 2018 Michelle Brinkhuis, Sr. E-mailmarketingconsultant

Wist jij dat e-mailmarketing gemiddeld de hoogste ROI behaalt van alle online marketingkanalen? Voor elke euro die je investeert in e-mailmarketing kun je er 40 euro voor terugverdienen. Maar hoe doe je dit dan? Het begint met een proces. In deze blog vertel ik je hoe je met een e-mailcyclus van...

Lees het artikel 0

A/B-testen met e-mailmarketing: 4 redenen om de boot niet te missen

13 november 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

A/B-testen zijn een erkende best practice bij het toetsen van verbeterpunten in webshops. Veel (online) retailers en merken laten ze daarentegen bij e-mailmarketing achterwege. Een gemiste kans, want door  A/B-test leer je jouw doelgroep beter kennen. Je leert wat wel en niet werkt en dat maakt...

Lees het artikel 0

Zó voorkom je de meest gemaakte fout in e-mailmarketing

5 juni 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Als mensen aan e-mailmarketing denken, dan denken ze vooral aan nieuwsbrieven versturen. Grote kans dat jij dit ook denkt. Toch kun je nog veel meer met e-mailmarketing. Bovendien merk ik dat webshops soms alleen nieuwsbrieven versturen als ze er tijd voor hebben. Dan zit er geen groter doel...

Lees het artikel 0

E-mailmarketing: 3 populaire mythes ontkracht

1 mei 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Er bestaan veel mythes over e-mailmarketing. Tijdens mijn bezoek aan de Dotmailer summit 2018 te Londen viel me op hoe hardnekkig deze mythes zijn: veel mensen geloven ze en zijn zich er niet bewust van dat ze hun best practices baseren op de verkeerde aannames. Omdat ik hier graag verandering...

Lees het artikel 0

Deze 8 tips voor onderwerpregels boosten openingsratio’s van e-mailcampagnes

10 april 2017 Jerrel Zwartbol E-mailmarketeer

 

[naam], cadeautje ontvangen op jouw verjaardag?

Via een A/B-test wilde ik onderzoeken of de bovenstaande onderwerpregel van een e-mailmarketingcampagne voor profielverrijking van Zinzi beter is dan de originele variant: [Naam}, is jouw profiel compleet? Het was een slimme zet, want door het...

Lees het artikel 0

Goed nieuws e-mailmarketeers: Microsoft en Litmus gaan (eindelijk) samenwerken

22 augustus 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Hoor je een e-mailmarketeer vloeken? Hoogstwaarschijnlijk test hij dan of een e-mail goed wordt weergegeven in e-mailpakketten, zoals Microsoft Outlook en Gmail. Niet elk e-mailpakket ondersteunt dezelfde functionaliteiten, maar je wilt wel dat alle ontvangers van je nieuwsbrief dezelfde...

Lees het artikel 0

Tool-selectie. Welke e-mailmarketingsoftware past het beste bij je?

28 juli 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

De moed zakt je in de schoenen als je leest “de beste e-mailmarketingtool”. Dat kan elk bedrijf roepen. Bovendien is er geen beste of slechtste tool. Wel kan de één meer dan de ander. Daarom kun je beter jezelf afvragen of het pakket past bij je eisen en verwachtingen. In dit blogbericht geef ik...

Lees het artikel 0

Vermijd deze 8 valkuilen en verdubbel je omzet met e-mailmarketing

25 juli 2016 Jerrel Zwartbol E-mailmarketeer

Als fulltime e-mailmarketeer zie ik dat webshops vaak niet het onderste uit de kan halen met hun e-mailmarketing. Ze struikelen over valkuilen die je eenvoudig kunt vermijden. Vermijd de onderstaande acht valkuilen en je maximaliseert tot wel twee keer zoveel omzet met je e-mailmarketing.

Lees het artikel 0

Contact

Direct een e-commercespecialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

Deze 12 onderdelen moet je op orde hebben voor een top gebruikerservaring in je webshop
19 maart 2019 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant
Digitale transformatie: zo pak je het in 6 stappen aan [case]
6 maart 2019 Sander Berlinski, Digital strategist & Omnichannel-specialist
Dit is hoe en waarom je online advertising moet automatiseren
18 februari 2019 Feiko Bierman, SEA-consultant
5 praktische tips om aan de slag te gaan met linkbuilding
14 februari 2019 Marissa van der Vliet, SEO-consultant bij ISM eCompany
Zó werd Fred de la Bretoniere weer populair
30 januari 2019 Sander Lems, E-commerce Success Manager