Blog

Zó voorkom je de meest gemaakte fout in e-mailmarketing

5 juni 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Als mensen aan e-mailmarketing denken, dan denken ze vooral aan nieuwsbrieven versturen. Grote kans dat jij dit ook denkt. Toch kun je nog veel meer met e-mailmarketing. Bovendien merk ik dat webshops soms alleen nieuwsbrieven versturen als ze er tijd voor hebben. Dan zit er geen groter doel...

Lees het artikel 0

E-mailmarketing: 3 populaire mythes ontkracht

1 mei 2018 Monique Zwanenburg, E-mailmarketing Consultant

Er bestaan veel mythes over e-mailmarketing. Tijdens mijn bezoek aan de Dotmailer summit 2018 te Londen viel me op hoe hardnekkig deze mythes zijn: veel mensen geloven ze en zijn zich er niet bewust van dat ze hun best practices baseren op de verkeerde aannames. Omdat ik hier graag verandering...

Lees het artikel 0

Deze 8 tips voor onderwerpregels boosten openingsratio’s van e-mailcampagnes

10 april 2017 Jerrel Zwartbol E-mailmarketeer

 

[naam], cadeautje ontvangen op jouw verjaardag?

Via een A/B-test wilde ik onderzoeken of de bovenstaande onderwerpregel van een e-mailmarketingcampagne voor profielverrijking van Zinzi beter is dan de originele variant: [Naam}, is jouw profiel compleet? Het was een slimme zet, want door het...

Lees het artikel 0

Goed nieuws e-mailmarketeers: Microsoft en Litmus gaan (eindelijk) samenwerken

22 augustus 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Hoor je een e-mailmarketeer vloeken? Hoogstwaarschijnlijk test hij dan of een e-mail goed wordt weergegeven in e-mailpakketten, zoals Microsoft Outlook en Gmail. Niet elk e-mailpakket ondersteunt dezelfde functionaliteiten, maar je wilt wel dat alle ontvangers van je nieuwsbrief dezelfde...

Lees het artikel 0

Tool-selectie. Welke e-mailmarketingsoftware past het beste bij je?

28 juli 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

De moed zakt je in de schoenen als je leest “de beste e-mailmarketingtool”. Dat kan elk bedrijf roepen. Bovendien is er geen beste of slechtste tool. Wel kan de één meer dan de ander. Daarom kun je beter jezelf afvragen of het pakket past bij je eisen en verwachtingen. In dit blogbericht geef ik...

Lees het artikel 0

Vermijd deze 8 valkuilen en verdubbel je omzet met e-mailmarketing

25 juli 2016 Jerrel Zwartbol E-mailmarketeer

Als fulltime e-mailmarketeer zie ik dat webshops vaak niet het onderste uit de kan halen met hun e-mailmarketing. Ze struikelen over valkuilen die je eenvoudig kunt vermijden. Vermijd de onderstaande acht valkuilen en je maximaliseert tot wel twee keer zoveel omzet met je e-mailmarketing.

Lees het artikel 0

DDMA e-mail summit 2016

10 juni 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Dat Bol.com en Albert Heijn awards binnen sleepten voor beste e-mailcampagne van het jaar 2016 tijdens het DDMA E-mail Summit afgelopen donderdag heb je waarschijnlijk al ergens gelezen. Zo weet je inmiddels ook dat Floris Regouin (Samsung Benelux) zowel de publieks- als de juryprijs won voor...

Lees het artikel 0

Top 7 frustraties waar e-mailmarketeers tegenaan lopen

8 maart 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Alleen de gewone nieuwsbrief versturen doen we allang niet meer. We willen meer, want we weten dat verkeer vanuit de nieuwsbrief bijzonder goed is voor de conversie in de webshop. Vaak betekent dit dat e-mailmarketeers te maken krijgen met de implementatie van de software met de webshop(s),...

Lees het artikel 0

10 tips om kwalitatieve e-mailadressen te verzamelen

3 maart 2016 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

E-mailmarketing verleden tijd? Zeker niet. Nog steeds is dit een belangrijk middel in de marketingcommunicatiemix. Het succes begint bij een database vol relevante leads. Maar hoe zorgt u dat u kwalitatieve e-mailadressen verzamelt? In dit artikel staan tien tips.

Lees het artikel 0

E-mailmarketing: personaliseren of niet?

2 september 2015 Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Geen e-mail meer over vrouwenkleding van een kledingboer terwijl je een man bent, of over kinderspeelgoed van een online warenhuis terwijl je geen kinderen hebt. En ook geen e-mail meer met krultangen van een elektronicazaak als je kaal bent. Het lijkt het ultieme scenario. Steeds meer...

Lees het artikel 0