Blog

10 onmisbare doelstellingen voor e-mailmarketing

12 juni 2019 Michelle Brinkhuis

Voor succesvolle e-mailmarketing moet je steeds het juiste onderwerp bedenken, geautomatiseerde campagnes opzetten, ideeën A/B-testen en nog veel meer. Maar zonder de juiste doelstelling weet je niet of je e-mailmarketingactiviteiten succesvol bijdragen aan het totale e-commerce succes van je...

Lees het artikel 0

Dit heb je gemist bij de masterclass e-mailmarketing

11 april 2019 Michelle Brinkhuis

Innovaties volgen elkaar in rap tempo op en marketeers willen er meestal direct mee aan de slag. Maar het kanaal dat al bestaat sinds vrijwel het begin van het internet, levert nog steeds één van de beste resultaten. Ik heb het natuurlijk over e-mailmarketing. Onlangs organiseerden we daarom een...

Lees het artikel 0

Wat is e-mailmarketing en wanneer zet je het in?

17 december 2018 Monique Zwanenburg

Waarschijnlijk ontvang je e-mailnieuwsbrieven van allerlei organisaties, net als de 93 procent van alle Nederlanders. Maar als je als je als marketeer of e-commercemanager denkt dat e-mailmarketing het versturen van nieuwsbrieven is, dan mis je veel omzetkansen uit dit kanaal. Daarom vertel ik...

Lees het artikel 0

Succesvol A/B-testen in e-mailmarketing: een stappenplan!

4 december 2018 Monique Zwanenburg

Het principe van A/B-testen in e-mailmarketing is niet nieuw. Veel e-mailmarketeers A/B-testen door twee varianten te verzenden en na een uur te analyseren welke variant de winnaar is. Maar dat is niet de juiste manier! Wil je A/B-testen echt goed aanpakken, dan gaat er een groter proces achter...

Lees het artikel 0

Datagedreven je e-mailmarketingresultaten optimaliseren? Dít zijn de stappen!

28 november 2018 Michelle Brinkhuis

Wist jij dat e-mailmarketing gemiddeld de hoogste ROI behaalt van alle online marketingkanalen? Voor elke euro die je investeert in e-mailmarketing kun je er 40 euro voor terugverdienen. Maar hoe doe je dit dan? Het begint met een proces. In deze blog vertel ik je hoe je met een e-mailcyclus van...

Lees het artikel 0

A/B-testen met e-mailmarketing: 4 redenen om de boot niet te missen

13 november 2018 Monique Zwanenburg

A/B-testen zijn een erkende best practice bij het toetsen van verbeterpunten in webshops. Veel (online) retailers en merken laten ze daarentegen bij e-mailmarketing achterwege. Een gemiste kans, want door  A/B-test leer je jouw doelgroep beter kennen. Je leert wat wel en niet werkt en dat maakt...

Lees het artikel 0

Zó voorkom je de meest gemaakte fout in e-mailmarketing

5 juni 2018 Monique Zwanenburg

Als mensen aan e-mailmarketing denken, dan denken ze vooral aan nieuwsbrieven versturen. Grote kans dat jij dit ook denkt. Toch kun je nog veel meer met e-mailmarketing. Bovendien merk ik dat webshops soms alleen nieuwsbrieven versturen als ze er tijd voor hebben. Dan zit er geen groter doel...

Lees het artikel 0

E-mailmarketing: 3 populaire mythes ontkracht

1 mei 2018 Monique Zwanenburg

Er bestaan veel mythes over e-mailmarketing. Tijdens mijn bezoek aan de Dotmailer summit 2018 te Londen viel me op hoe hardnekkig deze mythes zijn: veel mensen geloven ze en zijn zich er niet bewust van dat ze hun best practices baseren op de verkeerde aannames. Omdat ik hier graag verandering...

Lees het artikel 0

Deze 8 tips voor onderwerpregels boosten openingsratio’s van e-mailcampagnes

10 april 2017 Jerrel Zwartbol

 

[naam], cadeautje ontvangen op jouw verjaardag?

Via een A/B-test wilde ik onderzoeken of de bovenstaande onderwerpregel van een e-mailmarketingcampagne voor profielverrijking van Zinzi beter is dan de originele variant: [Naam}, is jouw profiel compleet? Het was een slimme zet, want door het...

Lees het artikel 0