Blog

Deze 7 gedragspatronen moet je weten voor het realiseren van een optimale webshopervaring

16 mei 2019 Danny Loeffen

Het grootste voordeel van veel usability-onderzoeken voor webshops doen: je ontdekt steeds meer patronen in webshopgedrag. Ik heb uit 150 usability-onderzoeken voor webshops in allerlei branches en voor allerlei doelgroepen zeven gedragspatronen ontdekt. Wil jij je webshopbezoekers een top...

Lees het artikel 0

Deze 12 onderdelen moet je op orde hebben voor een top gebruikerservaring in je webshop

19 maart 2019 Danny Loeffen

Je webshop moet een goede gebruikerservaring (user experience ofwel UX) bieden aan je bezoekers, want anders vinden ze binnen één klik je concurrent waar ze wel zorgeloos vinden wat ze zoeken. Een slechte ervaring in je webshop kost je dus omzet. Waar moet je op letten bij UX-design?

Lees het artikel 0

Datagedreven je e-mailmarketingresultaten optimaliseren? Dít zijn de stappen!

28 november 2018 Michelle Brinkhuis

Wist jij dat e-mailmarketing gemiddeld de hoogste ROI behaalt van alle online marketingkanalen? Voor elke euro die je investeert in e-mailmarketing kun je er 40 euro voor terugverdienen. Maar hoe doe je dit dan? Het begint met een proces. In deze blog vertel ik je hoe je met een e-mailcyclus van...

Lees het artikel 0

A/B-testen met e-mailmarketing: 4 redenen om de boot niet te missen

13 november 2018 Monique Zwanenburg

A/B-testen zijn een erkende best practice bij het toetsen van verbeterpunten in webshops. Veel (online) retailers en merken laten ze daarentegen bij e-mailmarketing achterwege. Een gemiste kans, want door  A/B-test leer je jouw doelgroep beter kennen. Je leert wat wel en niet werkt en dat maakt...

Lees het artikel 0

Hoe pak je een usability-onderzoek aan?

17 oktober 2018 Danny Loeffen

Als je bezoekers je producten niet kunnen vinden, dan kopen ze ook niet bij je. Klinkt logisch, maar ik zie het regelmatig fout gaan bij verschillende webwinkels. Waarom? Omdat ze geen usability-onderzoek doen en dus niet weten wat een klant zoekt. Dus hoe pak je een usability-onderzoek aan? 

Lees het artikel 0

4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference

16 oktober 2018 Jurjen Jongejan

Op basis van onderbuikgevoel haal je niet het maximale uit je webshop en online marketingactiviteiten. Dat beseften ook de 200 e-commercemanagers en online marketeers van grote retailers en merkfabrikanten die onlangs ISM’s Data Driven Marketing Conference bezochten. Omdat ik dagvoorzitter was,...

Lees het artikel 1

Analyseer in 3 stappen hoe jij de performance van je webshop kunt verbeteren

27 september 2018 Patty Bastiaansen

 

Vrijwel iedereen irriteert zich aan traag ladende (mobiele) webshops. Onderzoek van Google toont aan dat bij 53 procent van de mobiele webshopbezoekers het geduld al opraakt bij een laadtijd langer dan drie seconden. Een traag ladende mobiele webshop kost je dus omzet. Met deze 3 stappen weet...

Lees het artikel 0

Vier toepasbare inzichten uit het Conversions@Google-event

13 juli 2018 Loef Kleinmeijer

Google organiseert jaarlijks in z’n eigen Europese hoofdkantoor te Dublin Conversions@Google. Het ging er vooral over conversies op de smartphone. Het is geen nieuws dat de meeste webshops de meerderheid van hun bezoekers via een mobiele telefoon ontvangen en dat dit aandeel steeds groeit. Maar...

Lees het artikel 0

AMP voor e-commerce: dít is wat je erover wilt weten [update 2018]

7 maart 2018 Jens Olsthoorn

AMP (Accelerated Mobile Pages) is een hot topic binnen SEO. We merken dat veel klanten benieuwd zijn naar deze nieuwe technologie. De meest gestelde vraag luidt: is AMP interessant voor e-commerce retailers?  

Lees het artikel 0

Mobiele usability-tips die je conversieratio boosten

30 oktober 2017 Danny Loeffen

Mobiele usability optimalisatie is een discipline waarbij veel expertkennis om de hoek komt kijken. Wat veel online retailers echter niet weten, is dat er een aantal basisuitgangspunten zijn waarmee ze al flink verschil kunnen maken.  In deze tweedelige blog deel ik drie tips waarmee je de...

Lees het artikel 2

3 theorieën waarmee je jouw webshopbezoekers beïnvloedt

25 juli 2017 Lara Meeren

Meer dan 90 procent van de beslissingen die we nemen zijn onbewust. Toch optimaliseren veel online marketeers hun webshop voor het rationele brein. Wil je de beslissingen van jouw webshopbezoekers beïnvloeden, dan moet je weten hoe, waar en op welk moment je een bepaalde verleidingstechnieken...

Lees het artikel 0

Google learning: jouw mobiele bezoekers ervaren pijn

28 juni 2017 Wouter Wensing

Hoe belangrijk is een goede mobiele gebruikerservaring? Het antwoord? Zó belangrijk dat Google alles op alles zet om de pijn te genezen die bezoekers ervaren bij het bezoeken van een niet-responsive webshop of een traag ladende mobiele homepagina. We weten dit toch al lang? Ja, maar er gebeurt...

Lees het artikel 0

25 musthave meetpunten in je webshop

29 mei 2017 Danny Loeffen

ISM eCompany bestaat dit jaar 25 jaar. In het kader hiervan wil ik deze 25 musthave meetpunten in je webshop met je delen. Deze meetpunten helpen je om betere analyses te doen, waardoor je betere beslissingen maakt en die leiden weer naar meer omzet.  

Doe er je voordeel mee, let’s go!

Lees het artikel 2

Conversie-optimalisatie: breng structuur aan in je proces [A/B-testcase]

5 april 2017 Jurjen Jongejan

Frankwatching - Er wordt veel geschreven over conversie-optimalisatie. Eén van de belangrijkste succesfactoren is dat je een gestructureerd proces volgt. Maar hoe richt je het conversie-optimalisatieproces in?

Lees het artikel 0

Hoe zit het met aangepaste trechters in Google Analytics?

27 maart 2017 Patty Bastiaansen

Enhanced E-commerce in Google Analytics is vrijwel onmisbaar voor (online) retailers, want je kunt de hele flow van het aankoopproces ermee in kaart brengen. Je bent echter wel gelimiteerd aan de stappen in de funnel die door Google zijn vastgesteld. Tot voor kort, want de nieuwe functionaliteit...

Lees het artikel 0

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 3

6 belangrijke verbeteringen binnen Google Tag Manager

30 januari 2017 Danny Loeffen

 

MarketingTribune - Google Tag Manager, een veelgebruikte tag managementtool, waarvan het gebruik sterk toeneemt. Steeds grotere partijen erkennen de meerwaarde van een tag manager. Laat Google nou net een aantal nieuwe features en vormgeving hebben gelanceerd in hun oplossing, waardoor deze...

Lees het artikel 0

Converteer je smartphonebezoekers met deze 2 tips

10 januari 2017 Wouter Wensing

Textilia - Uit de benchmark naar online winkelgedrag in Nederlandse modewebwinkels blijkt dat winkelen met je smartphone doodgewoon is. Naar verhouding krijgen modewebwinkels zelfs meer bezoek via de smartphone dan via de desktop. Maar het afronden van een bestelling blijft een relatief grote...

Lees het artikel 0

3 tips voor het optimaliseren van je mobiele webshop

2 december 2016 Lara Meeren

Alleen Spanje en Italië scoren nog slechter dan Nederland op de gemiddelde laadtijd van een website of webshop. Een gemiste omzetkans! Tijd voor verandering. Want maar liefst 45 procent keert niet terug naar een langzame en ongebruiksvriendelijke website of shop volgens recent onderzoek van...

Lees het artikel 1

Verdien goud met Google Analytics

3 mei 2016 Wouter Wensing

Twinkle - Google Analytics is de online tool bij uitstek voor het meten van de prestaties van webshops. De statistieken zijn goud waard mits u ze goed analyseert. Want alleen dan weet u hoe uw bezoekers zich in uw webshop gedragen, waar zij obstakels ervaren en waarom zij bijvoorbeeld niet...

Lees het artikel 0

Zo doet Zalando aan conversie-optimalisatie op de productpagina

14 maart 2016 Jurjen Jongejan

Frankwatching - Zalando begon in 2008 met de ambitie om groter te worden dan internationale ketens als Zara en H&M. Het resultaat mag er zijn: inmiddels hebben ze een miljardenomzet. Deze omzet is mede tot stand gekomen doordat ze datagedreven hun webshop optimaliseren. Als conversiespecialist...

Lees het artikel 0

Jurjen Jongejan (ISM eCompany): “Logistiek onderbelicht in de conversie-optimalisatie bij retailers”

10 maart 2016 Jurjen Jongejan

Marketingfacts - Waar een blogpost al niet toe kan leiden. Voor Jurjen Jongejan, online marketing director bij ISM eCompany, in ieder geval naar het podium tijdens het Online Betaal Congres, waar hij zijn aannames achter de conversie-optimalisatie bij bol.com gaat testen. Bij bol.com zelf,...

Lees het artikel 0

Achteraf betalen stuwt conversie Bol.com

8 maart 2016 Jurjen Jongejan

Twinkle - Bol.com realiseert een conversie van 95,7 procent op de betaalpagina, aldus Denise Visser van de webwinkel. Het percentage ligt aanmerkelijk lager als achteraf betalen niet wordt aangeboden. Bij de omzet van Bol.com gaat het al snel om vele miljoen euro’s op jaarbasis.

Lees het artikel 0

Magento 2: drie belangrijke verbeterpunten

18 januari 2016 Danny Loeffen

Keek u ook uit naar Magento 2? Eind 2015 werd de nieuwe versie van de populaire e-commerce software voor elke (online) retailer beschikbaar. Bij ISM eCompany analyseerden specialisten vanuit hun eigen achtergrond hoe Magento 2 nog beter kan. Op Twinkle verscheen mijn analyse.

Lees het artikel 0

De volgende stap in e-commerce: persuasion profiling

15 januari 2016 Jurjen Jongejan

Retailwatching - Veel restaurants geven een pepermuntje of snoepje bij de rekening. Dat is geen toevallig aardigheidje: het heeft een bewezen positief effect op de hoogte van de fooi. Dit soort psychologische technieken moeten (online) retailers ook gaan gebruiken in hun webshop om meer omzet...

Lees het artikel 0

​De volgende fase van e-commerce: datagedreven conversieoptimalisatie

13 januari 2016 Jurjen Jongejan

Meer online omzet ligt niet altijd in meer traffic. Bijna alle Nederlanders hebben inmiddels een aankoop gedaan, waardoor de groei van het aantal Nederlandse kopers afvlakt. Tevens neemt ieder jaar het aantal webshops toe en trekken ook steeds meer buitenlandse webshops de aandacht van de...

Lees het artikel 0

Zo doet Bol.com aan conversie-optimalisatie op de betaalpagina

15 september 2015 Jurjen Jongejan

Webshops die per jaar honderden miljoenen op hun bankrekening kunnen schrijven, zijn erg goed in één ding: conversie-optimalisatie met behulp van webanalytics, gebruikersonderzoek en A/B-testen. Bij zo’n aanpak bepaalt de bezoeker namelijk welke (elementen op de) pagina de meeste euro’s in...

Lees het artikel 2

Voorkom omzetverlies: 10 teksten die je nooit op je webwinkel moet gebruiken!

27 augustus 2015 Jurjen Jongejan

Als webwinkelier ben je voortdurend bezig met het verbeteren van je online shop. Je werkt hard aan het verbeteren van de fotografie en aan het verbeteren van de functionaliteit. Heb je wel eens aan het tekstgebruik op je webshop gedacht? Het plaatsen van de verkeerde teksten of verkeerde...

Lees het artikel 0

A/B-testen voor een hogere conversie: voorkom onnodige fouten

6 mei 2015 Jurjen Jongejan

Hoe je het ook wendt of keert, iedere ondernemer streeft naar steeds meer omzet. Dit betekent elke dag net wat beter zaken doen. Webwinkeliers hebben hiervoor allerlei tools ter beschikking. Een populair onderzoeksmiddel is het uitvoeren van een A/B-test. Dit is een analyse waarbij de...

Lees het artikel 0

Lucardi: helft webomzet uit winkels en Bol.com

28 april 2015 Jan van Lagen

Op 23 en 24 april vond Multichannel Conference plaats in de Jaarbeurs Utrecht. In het theater van ISM eCompany sprak Jan van Lagen, CFO bij Lucardi. Twinkle schreef over de sessie.

Lees het artikel 0

7 quotes van Jurjen Jongejan over conversie-optimalisatie

28 april 2015 Jurjen Jongejan

Jurjen Jongejan, senior consultant conversieoptimalisatie bij ISM eCompany, bracht onlangs een boek uit over zijn vakgebied: ‘Meer omzet met je webshop, in 4 stappen naar een hogere conversie’. Op de Multichannel Conference vertelde hij over zijn adviespraktijk. 7 van zijn uitspraken op een...

Lees het artikel 0

Zo elimineer je onzekerheid in het koopbeslissingsproces

16 april 2015 Jurjen Jongejan

We weten dat off- en online één belevingswereld is in de ogen van de consument. Toch zijn er maar een handjevol retailers die dit echt begrijpen en meegaan met de tijd. Terwijl zij floreren door een optimale winkelbeleving te geven aan consumenten, zien steeds meer achterblijvers teruglopende...

Lees het artikel 0

Conversiekillers ontmaskerd

8 april 2015 Jurjen Jongejan

ISM'er Jurjen Jongejan op Twinkle: ‘Bijna alle energie gaat naar het verhogen van traffic. Veel bedrijven hebben hun bezoekersaantallen redelijk op orde maar besteden veel te weinig aandacht aan conversie. Dat is op zich logisch. E-commerce is een jong vakgebied, en zonder traffic valt er...

Lees het artikel 0

Zoekers zijn boekers: 7 acties om de omzet van je webshop te verhogen

3 april 2015 Jurjen Jongejan

Er bestaat geen twijfel: iedere bezoeker die de interne zoekfunctie op jouw webshop gebruikt, heeft een koopintentie. Bezoekers die geen geld willen uitgeven, verlaten de webshop zodra ze genoeg gezien hebben. Potentiële klanten niet. Als zij geen antwoord vinden op hun vraag, dan gaan ze...

Lees het artikel 0

Hoe hoog moet het conversiepercentage van je webshop zijn?

5 januari 2015 Jurjen Jongejan

Het is de KPI waar het meest over wordt gesproken en geschreven in e-commerceland en een magisch getal voor iedere webwinkelier: het conversiepercentage. Je volgt het voortdurend via Google Analytics. Als webshophouder ben je dan ook constant bezig met het structureel verhogen van je...

Lees het artikel 0

Stap 6 optimalisatie bestelproces van webwinkels – Focus

26 september 2014 Guido Jansen

Je bent dag-in dag-uit bezig met je eigen business. Maar uiteindelijk zijn het de consumenten waar je het voor doet en die wat bij je kopen. Het is dus belangrijk om je niet zozeer te focussen op de voordelen voor jouw business, maar vooral op de voordelen van jouw diensten en producten voor...

Lees het artikel 0

Tip 3 voor de optimalisatie van het bestelproces van webwinkels- Formulieren

27 augustus 2014 Guido Jansen

Formulieren: In dit onderdeel volgen enkele richtlijnen gerelateerd aan de invoer van data, door de consument, tijdens het checkoutproces.

Lees het artikel 0

Webwinkeliers: 10 tips om je bestelproces te optimaliseren

27 augustus 2014 Jurjen Jongejan

Als webwinkelier wil je dat de bezoekers jouw bestelproces zo snel mogelijk en zonder enige problemen doorlopen. Toch heb je als webwinkelier altijd bezoekers die tijdens het bestelproces onnodig uitvallen; deze bezoekers ervaren ‘obstakels’ en kopen daarom niet in jouw webwinkel. In dit...

Lees het artikel 0

8 tips om de bedankpagina van je webwinkel te optimaliseren

27 augustus 2014 Jurjen Jongejan

Als webwinkelier ben je voortdurend bezig met het optimaliseren van de conversie van bezoeker naar koper. Maar na het binnenhalen van de klant houdt het optimaliseren niet op. Veel webwinkeliers onderschatten de kracht van de bedankpagina. In dit artikel vind je 8 tips en voorbeelden ter...

Lees het artikel 0
1