Blog

Vier toepasbare inzichten uit het Conversions@Google-event

13 juli 2018 Loef Kleinmeijer, CRO-consultant

Het is geen nieuws dat mobile voor e-commerce steeds belangrijker wordt en lastige uitdagingen met zich meebrengt. Tegenwoordig ontvangen de meeste webshops de meerderheid van hun bezoekers via een mobiele telefoon - en dat aandeel groeit nog steeds. De conversie blijft echter nog steeds achter,...

Lees het artikel 0

Wat je hebt gemist bij de masterclass conversie-optimalisatie

30 november 2017 Frank Damshuiser, Sales en Marketing Manager

Op basis van onderbuikgevoel  besluiten dat webshopbezoekers via de smartphone alleen oriënterend gedrag vertonen? Onzin. Tijdens de masterclass conversie-optimalisatie die op 23 november in de Van Nellefabriek plaatsvond vertelden we waarom. Dit zijn de key takeaways.

Lees het artikel 0

Mobile Usability-tips die je conversieratio boosten

30 oktober 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

Mobile Usability Optimalisatie is een discipline waarbij veel expertkennis om de hoek komt kijken. Wat veel online retailers echter niet weten, is dat er een aantal basisuitgangspunten zijn waarmee ze al flink verschil kunnen maken.  In deze tweedelige blog deel ik tips waarmee je de...

Lees het artikel 1

3 theorieën waarmee je jouw webshopbezoekers beïnvloedt

25 juli 2017 Lara Meeren, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Meer dan 90 procent van de beslissingen die we nemen zijn onbewust. Toch optimaliseren veel online marketeers hun webshop voor het rationele brein. Wil je de beslissingen van jouw webshopbezoekers beïnvloeden, dan moet je weten hoe, waar en op welk moment je een bepaalde verleidingstechnieken...

Lees het artikel 0

Google learning: jouw mobiele bezoekers ervaren pijn

28 juni 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Hoe belangrijk is een goede mobiele gebruikerservaring? Het antwoord? Zó belangrijk dat Google alles op alles zet om de pijn te genezen die bezoekers ervaren bij het bezoeken van een niet-responsive webshop of een traag ladende mobiele homepagina. We weten dit toch al lang? Ja, maar er gebeurt...

Lees het artikel 0

25 musthave meetpunten in je webshop

29 mei 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

ISM eCompany bestaat dit jaar 25 jaar. In het kader hiervan wil ik deze 25 musthave meetpunten in je webshop met je delen. Deze meetpunten helpen je om betere analyses te doen, waardoor je betere beslissingen maakt en die leiden weer naar meer omzet.  

Doe er je voordeel mee, let’s go!

Lees het artikel 2

Conversie-optimalisatie: breng structuur aan in je proces [A/B-testcase]

5 april 2017 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Frankwatching - Er wordt veel geschreven over conversie-optimalisatie. Eén van de belangrijkste succesfactoren is dat je een gestructureerd proces volgt. Maar hoe richt je het conversie-optimalisatieproces in?

Lees het artikel 0

Hoe zit het met aangepaste trechters in Google Analytics?

27 maart 2017 Patty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Enhanced E-commerce in Google Analytics is vrijwel onmisbaar voor (online) retailers, want je kunt de hele flow van het aankoopproces ermee in kaart brengen. Je bent echter wel gelimiteerd aan de stappen in de funnel die door Google zijn vastgesteld. Tot voor kort, want de nieuwe functionaliteit...

Lees het artikel 0

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 3

6 belangrijke verbeteringen binnen Google Tag Manager

30 januari 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

 

MarketingTribune - Google Tag Manager, een veelgebruikte tag managementtool, waarvan het gebruik sterk toeneemt. Steeds grotere partijen erkennen de meerwaarde van een tag manager. Laat Google nou net een aantal nieuwe features en vormgeving hebben gelanceerd in hun oplossing, waardoor deze...

Lees het artikel 0