Blog

Deze 7 gedragspatronen moet je weten voor het realiseren van een optimale webshopervaring

16 mei 2019 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

Het grootste voordeel van veel usability-onderzoeken voor webshops doen: je ontdekt steeds meer patronen in webshopgedrag. Ik heb uit 150 usability-onderzoeken voor webshops in allerlei branches en voor allerlei doelgroepen zeven gedragspatronen ontdekt. Wil jij je webshopbezoekers een top...

Lees het artikel 0

Deze 12 onderdelen moet je op orde hebben voor een top gebruikerservaring in je webshop

19 maart 2019 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

Je webshop moet een goede gebruikerservaring (user experience ofwel UX) bieden aan je bezoekers, want anders vinden ze binnen één klik je concurrent waar ze wel zorgeloos vinden wat ze zoeken. Een slechte ervaring in je webshop kost je dus omzet. Waar moet je op letten bij UX-design?

Lees het artikel 0

Hoe pak je een usability-onderzoek aan?

17 oktober 2018 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

Als je bezoekers je producten niet kunnen vinden, dan kopen ze ook niet bij je. Klinkt logisch, maar ik zie het regelmatig fout gaan bij verschillende webwinkels. Waarom? Omdat ze geen usability-onderzoek doen en dus niet weten wat een klant zoekt. Dus hoe pak je een usability-onderzoek aan? 

Lees het artikel 0

4 leerpunten van het Data Driven Marketing Conference

16 oktober 2018 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Op basis van onderbuikgevoel haal je niet het maximale uit je webshop en online marketingactiviteiten. Dat beseften ook de 200 e-commercemanagers en online marketeers van grote retailers en merkfabrikanten die onlangs ISM’s Data Driven Marketing Conference bezochten. Omdat ik dagvoorzitter was,...

Lees het artikel 1

Analyseer in 3 stappen hoe jij de performance van je webshop kunt verbeteren

27 september 2018 Patty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

 

Vrijwel iedereen irriteert zich aan traag ladende (mobiele) webshops. Onderzoek van Google toont aan dat bij 53 procent van de mobiele webshopbezoekers het geduld al opraakt bij een laadtijd langer dan drie seconden. Een traag ladende mobiele webshop kost je dus omzet. Met deze 3 stappen weet...

Lees het artikel 0

Vier toepasbare inzichten uit het Conversions@Google-event

13 juli 2018 Loef Kleinmeijer, CRO-consultant

Google organiseert jaarlijks in z’n eigen Europese hoofdkantoor te Dublin Conversions@Google. Het ging er vooral over conversies op de smartphone. Het is geen nieuws dat de meeste webshops de meerderheid van hun bezoekers via een mobiele telefoon ontvangen en dat dit aandeel steeds groeit. Maar...

Lees het artikel 0

Wat je hebt gemist bij de masterclass conversie-optimalisatie

30 november 2017 Frank Damshuiser, Sales en Marketing Manager

Op basis van onderbuikgevoel  besluiten dat webshopbezoekers via de smartphone alleen oriënterend gedrag vertonen? Onzin. Tijdens de masterclass conversie-optimalisatie die op 23 november in de Van Nellefabriek plaatsvond vertelden we waarom. Dit zijn de key takeaways.

Lees het artikel 0

Mobiele usability-tips die je conversieratio boosten

30 oktober 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

Mobiele usability optimalisatie is een discipline waarbij veel expertkennis om de hoek komt kijken. Wat veel online retailers echter niet weten, is dat er een aantal basisuitgangspunten zijn waarmee ze al flink verschil kunnen maken.  In deze tweedelige blog deel ik drie tips waarmee je de...

Lees het artikel 2

3 theorieën waarmee je jouw webshopbezoekers beïnvloedt

25 juli 2017 Lara Meeren, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Meer dan 90 procent van de beslissingen die we nemen zijn onbewust. Toch optimaliseren veel online marketeers hun webshop voor het rationele brein. Wil je de beslissingen van jouw webshopbezoekers beïnvloeden, dan moet je weten hoe, waar en op welk moment je een bepaalde verleidingstechnieken...

Lees het artikel 0