• Homepagina
  • Blog
  • [Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

Infographic-ISM-blog-mobiel-vs-desktop-BANNER.png

Vanwege mijn SEO-achtergrond krijg ik regelmatig vragen over organische vindbaarheid. Een subthema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van mobile (‘mobiele’) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO voor mobiele apparaten langzaamaan een vakgebied an sich geworden is.

Een goede vindbaarheid op desktops resulteert inmiddels niet automatisch (meer) in goede mobiele rankings. De update van 2015 bracht dit eerder pijnlijk aan het licht: websites die niet door Google’s mobiele vriendelijkheidsstest heen kwamen daalden ten opzichte van hun geoptimaliseerde concurrenten. En dat is zonde, in een tijdperk waarin mobiel bezoek gemiddeld zo’n 30 procent van de totale traffic in beslag neemt.

Nieuwsgierig geworden naar wat mobile SEO en desktop SEO van elkaar onderscheidt? In de onderstaande infographic highlight ik de belangrijkste verschillen.

 

Infographic-ISM-blog-mobiel-vs-desktop2_expanded_2018_nieuw.png

 

Tip: Vond je dit topic interessant? Bekijk dan ook eens deze blogs van mijn collega's: 

New Call-to-action

Blogger

Felice Bok, contentstrateeg
Felice Bok, contentstrateeg

Contentstrateeg Felice mist geen kans om webshops beter te laten ranken. Met strategisch advies draagt zij bij aan de online zichtbaarheid van grote klanten zoals Zinzi, Duifhuizen en Primera.

E-mail: f.bok@ism.nl

Blogger

Felice Bok, contentstrateeg

E-mail: f.bok@ism.nl

Contact

Direct één van onze e-commercespecialisten spreken?

Neem contact met ons op

Deel deze pagina