Hunkemoller-1

Usability-onderzoek voor Hunkemöller

Conversie-optimalisatie

Datagedreven conversie-optimalisatie

Hunkemoller-kleur

Een klantreis
zonder uitdagingen

Een klantreis waarbij klanten geen problemen ondervinden, ze een beleving ervaren en vinden wat ze zoeken: op die manier wil lingeriemerk Hunkemöller de eerste keuze worden voor vrouwen wereldwijd als ze op zoek zijn naar lingerie. Daarom zijn ze continu op zoek naar mogelijke drempels die hun klanten ervaren in de webshop.

Een klantreis
zonder uitdagingen

Een klantreis waarbij klanten geen problemen ondervinden, ze een beleving ervaren en vinden wat ze zoeken: op die manier wil lingeriemerk Hunkemöller de eerste keuze worden voor vrouwen wereldwijd als ze op zoek zijn naar lingerie. Daarom zijn ze continu op zoek naar mogelijke drempels die hun klanten ervaren in de webshop.

Een gestructureerd
proces als basis voor succes

Voor het optimaliseren van de klantreis is een gestructureerd conversie-optimalisatieproces nodig. Daarom brengen we samen met Hunkemöller in kaart welke potentiële verbeteringen er zijn vanuit verschillende databronnen. Eén van de databronnen is een usability-onderzoek.

Voor het onderzoek bepaalden we door webstatistieken de juiste testdoelgroep. De doelgroep bezoekt de webshop voornamelijk via de smartphone dus onderzochten we de mobiele webshop van Hunkemöller.

Conversie-optimalisatieproces

Een gestructureerd
proces als basis voor succes

Voor het optimaliseren van de klantreis is een gestructureerd conversie-optimalisatieproces nodig. Daarom brengen we samen met Hunkemöller in kaart welke potentiële verbeteringen er zijn vanuit verschillende databronnen. Eén van de databronnen is een usability-onderzoek.

Voor het onderzoek bepaalden we door webstatistieken de juiste testdoelgroep. De doelgroep bezoekt de webshop voornamelijk via de smartphone dus onderzochten we de mobiele webshop van Hunkemöller.

”Door dit soort onderzoeken en het track-record van de ervaren mensen bij ISM eCompany hebben we ISM eCompany gekozen als onze strategische conversiepartner. Ze helpen ons met kennisoverdracht aan ons team, procesoptimalisatie en verrassen ons steeds met goede A/B-testideeën.”

bert-middendorp-van-hunkemoller
Bert Middendorp Manager eCommerce, Hunkemöller
hunkemoeller-afbeelding-2-usability-onderzoek

Usability-onderzoek
Zo doen we dat

Voor het onderzoek vroegen we aan de doelgroep een bepaald scenario uit te voeren die overeenkomt met de werkelijkheid. Denk aan het kopen van een blauwe sport-bh te kopen. We filmden het gedrag zodat we na afloop deze konden analyseren voor het achterhalen van de belangrijkste usability-issues.

Usability-onderzoek
Zo doen we dat

Voor het onderzoek vroegen we aan de doelgroep een bepaald scenario uit te voeren die overeenkomt met de werkelijkheid. Denk aan het kopen van een blauwe sport-bh te kopen. We filmden het gedrag zodat we na afloop deze konden analyseren voor het achterhalen van de belangrijkste usability-issues.

Resultaat: Usability-issues ontmaskert

Hunkemöller ontving van ons een rapport met daarin veertig usability-issues die we prioriteerden op basis van impact op de conversie en technische implicaties. Mede hierdoor doet Hunkemöller aanpassingen in de webshop op basis van data in plaats van op onderbuikgevoel.

40 usability-issues

Deze issues waren niet op andere wijze bekend geworden

Bekijk ons werk

  • 2

    Explosieve omzetgroei fietsenwinkel.nl op Magento Enterprise

    Strategie | Online marketing

    Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mu.

    Lees meer
  • 2

    Explosieve omzetgroei fietsenwinkel.nl op Magento Enterprise

    Strategie | Online marketing

    Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mu.

    Lees meer
  • 2

    Explosieve omzetgroei fietsenwinkel.nl op Magento Enterprise

    Strategie | Online marketing

    Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mu.

    Lees meer