Wat je hebt gemist op Conversion Hotel 2016

texelv2.jpg

Met een aantal CRO-specialisten van ISM eCompany bezocht ik Conversion Hotel op Texel. Helaas kon ik voorgaande jaren niet aanwezig zijn, maar ik ben blij dat ik er dit jaar wel bij was. Wat heb je op het congres gemist als je er niet bij was? Dat lees je in deze blog. 

Inhoud

Direct naar: 

  1. Het congres
  2. Inspiratie


Het congres

Het congres kun je opdelen in vier onderdelen:

  1. CRO Content door topsprekers van over de hele wereld. Ondanks dat ik niet veel nieuwe dingen heb gehoord, is het lekker om geïnspireerd te worden. Voor mij was Paul Hughes van Ten Meters of Thinking het absolute hoogtepunt!
  2. Netwerken binnen je eigen vakgebied met mensen die dagelijks met optimalisatie bezig zijn. Hoe mooi is dat?
  3. Experience. Het team van Online Dialogue laat je een fantastische journey ervaren. Van de bootreis naar Texel tot alles in de puntjes verzorgd.
  4. Fun! Wat was het potverdorie beregezellig! 

Voor mij persoonlijk was het ook een eer om Jeffrey Eisenberg, the founder of CRO, te mogen ontmoeten!

 Jeffrey Eisenberg founde van CRO

 

Lees hier welke inspiratie ik opdeed bij Conversion Hotel 2016.

  • Je hebt een gestroomlijnd CRO-proces nodig. “If you can’t describe what you are doing as a process, you don’t know what you are doing”. “A good process is scalable. You can repeat the process to get to more winning tests”.

“If you can’t describe what you are doing as a process, you don’t know what you are doing”

André Morys, CEO Web Arts AG

  • Uplifts bij A/B-tests zijn vijf keer hoger wanneer je de motivatie van je gebruiker verhoogt dan frictie reduceren. “Friction works on a template, motivation works for the user”. Focus op instant gratification (onmiddelijke bevrediging)

“Friction works on a template, motivation works for the user”
André Morys, CEO Web Arts AG

  • De kern van je CRO-proces is bedrijfsdoelstellingen met gebruikersdoelen samen te brengen.
  • Ontwikkel een visie op het feit dat bezoekers niet meer je webshop bezoeken, maar een platform (zoals Amazon, Snapchat etc.). De toekomst ligt bij API-optimalisatie.
  • Ontwikkel een visie op het optmaliseren van voice. Mobile kende een bizarre doorbraak. Hetzelfde wordt van search verwacht.
  • E-mailmarketing is een branding kanaal, maar zo wordt het niet gezien. Waarom is het branding? Er wordt een cognitief proces gestart: openen, verwijderen of lezen. Waarom zou je bij het best renderende kanaal behoudend zijn met vaker mailen? Meer mailen is meer omzet.
  • We leven in een ‘attentie economie’. Facebook, Google en dergelijke willen allemaal dat we meer tijd op hun platform doorbrengen. De grootste concurrent van Netflix is daarom dan ook de ‘slaap’ van de mens.
  • Stop met focussen op transacties, focus op relaties. Optimaliseer geen paginatemplates. Optimaliseer klantreizen. In growth hacking termen: kies 1 KPI waar je je op richt en dat is: lange termijn waarde van de klant.

Tot volgend jaar!

 

Benchmark Q2 voor modewebwinkels

Blogger

Jurjen Jongejan, Online Marketing Director
Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Drs. Jurjen Jongejan is Online Marketing Director, spreker, auteur, blogger, maar vooral: conversie-optimalisatie specialist. Hij heeft ruim 12 jaar e-Commerce ervaring en helpt (online) retailers om de conversie structureel te verhogen. Jurjen is een veel gevraagd spreker en is auteur van het boek ‘Meer omzet met je webshop, in 4 stappen naar een hogere conversie’. Het boek over conversie-optimalisatie is een bestseller en genomineerd voor ‘Managementboek van het jaar’.

E-mail: j.jongejan@ism.nl

Blogger

Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

E-mail: j.jongejan@ism.nl

Contact

Direct één van onze e-mailmarketingspecialisten spreken?

Neem contact met ons op

Deel deze pagina