Blog

Social Media: de trends volgens de experts

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

Iedere twee maanden ontmoeten zoekmachinemarketeers elkaar tijdens Search Marketing Thursday in Utrecht. In november was ik erbij, omdat social media op de agenda stond. Emile van den Berg van Social Inc, Jeroen van de Ven van ABN AMRO en Neil Draper van Springcreek deelden hun kennis. Ze...

Lees het artikel 0

4 voordelen van de Facebook carrousel-advertenties

13 april 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

In 2014 introduceerde Facebook de Multi-Product Ads, nu beter bekend als de Carrousel Ads. Met deze advertentievorm kun je drie tot vijf afbeeldingen in een dynamische carrousel plaatsen. Facebook kent allerlei advertentievormen, dus waarom zou je Carousel Ads inzetten? Ik noem vier voordelen...

Lees het artikel 0

6 praktische tips voor optimale Facebook-advertenties

29 maart 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

 Het creëren en optimaliseren van een effectieve Facebookcampagne blijft in 2016 voor sommige adverteerders één van de grootste uitdagingen. Door een aantal essentiële inzichten kan iedere adverteerder door middel van Facebook Advertising een toename in zichtbaarheid genereren. Daarom deel ik...

Lees het artikel 0

4 praktische tips voor optimale Instagram-advertenties

21 maart 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

Het bestaat nog niet zo lang, maar veel (online) retailers zijn er al wel mee aan de slag gegaan: Instagram-advertenties. Wil je een jongere doelgroep bereiken, dan is Instagram een onmisbaar onderdeel van je online marketingstrategie mits je goed nadenkt over de content en boodschap. Zeker...

Lees het artikel 0

5 strategische onderdelen van een succesvolle Instagram-campagne

10 februari 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

Sinds halverwege 2015 kun je adverteren op de snelst groeiende app ter wereld: Instagram. De komst van deze nieuwe adverteermogelijkheid vraagt om een passende strategie om de juiste doelgroep te bereiken op het jonge advertentieplatform. Wil je succesvol zijn met je campagne, dan moet je...

Lees het artikel 0

5 onderdelen van een strategische Facebook campagne

10 februari 2016 Marissa Koolwijk, Display en Social Media Advertising Consultant

Meer merkbekendheid, klantbinding vergroten, conversiepercentage verhogen: retailers hebben allerlei redenen om te adverteren op Facebook. Maar het is de aanpak om het doel te bereiken die het verschil maakt. Het willekeurig strooien met advertenties is zeker geen garantie voor succes....

Lees het artikel 0

In 3 stappen luisteren naar je klanten op social media

26 februari 2015 Marjolein van den Broek, Online Marketing Consultant

 

Wees eens kritisch: weet jij wat jouw klanten over je merk vertellen? Denk aan reacties op je Facebookberichten zoals complimenten, klantenservice vragen en/of klachten. Krijg jij daar nu een melding van? En reageer je hier altijd op? Is je antwoord hierop ja dan ben je vrijwel uniek. Het...

Lees het artikel 0

Social media als één groot laboratorium

24 februari 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Ooit was social media de heilige graal van marketing. Nog steeds bestaan de fanatieke aanhangers, maar de groep marketeers die anders beweren groeit. Social media negeren is echter een slecht idee. Misschien moeten we er anders mee omgaan. Wellicht als één groot laboratorium.

Lees het artikel 0

Facebook Ads; Koop met mate!

26 augustus 2014 Jeroen van Eck, Consultant

Facebook advertising is een mogelijk interessant middel om meer mensen te wijzen op jouw Facebook-fanpagina, hen fan te laten worden van deze pagina of te verwijzen naar een website buiten Facebook. Het richt zich over het algemeen aan de bovenkant van de ‘sociale funnel’; het verzamelen van...

Lees het artikel 0

3 tips van social media toepassingen op je webwinkel

25 augustus 2014 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Veel webwinkeliers worstelen nog steeds met de vraag hoe ze social media effectief toe kunnen passen op de webwinkel. Ik heb veel toepassingen gezien, zoals bijvoorbeeld ‘social sharing’ buttons op de productpagina, maar mijn ervaring is dat het door consumenten niet veel wordt gebruikt. In...

Lees het artikel 0

Contact

Direct een specialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

Hoe zit het met aangepaste trechters in Google Analytics?
27 maart 2017 Patty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant
6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop
20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion
Wat je hebt gemist op Friends of Search 2017
23 februari 2017 Vincent de Lange, SEA Consultant
Is kunstmatige intelligentie binnen Google AdWords toekomstmuziek?
21 februari 2017 Kevin Hoondert, SEA consultant
6 belangrijke verbeteringen binnen Google Tag Manager
30 januari 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant