Blog

Dit heb je gemist bij onze SEO-masterclass

17 mei 2017 Felice Bok, SEO Consultant

Zoekmachine-optimalisatie voor webshops is anders dan voor websites. Op donderdag 11 mei kwamen e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten en marketeers naar kantoor voor onze eerste masterclass SEO om meer te leren over SEO voor webshops. In deze blog lees je wat je hebt gemist.    

Lees het artikel 0

Technische zoekmachine-optimalisatie voor webshops: hoe zit het met duplicate content en indexatie?

21 november 2016 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Door zoekmachine-optimalisatie (SEO) word je beter gevonden in Google. Maar de meesten denken bij SEO aan het optimaliseren van content voor bepaalde zoekwoorden. Zonde, want een webshop die technisch niet in orde is mist bezoekersverkeer! Hoe voorkom je dit?

Lees het artikel 0

Optimaliseer in 3 stappen afbeeldingen voor topposities in Google

3 november 2016 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Moet je afbeeldingen optimaliseren voor Google? In deze blog lees je hoe je in drie stappen weet of je hiermee aan de slag moet en hoe je dit aanpakt.

Lees het artikel 1

Hoe rank je op positie 1 in de lokale zoekresultaten?

14 september 2016 Mark Trieling, SEO-consultant, ISM eCompany

Je hebt vast wel eens in Google gezocht waar je dat ene product lokaal kunt krijgen. Je bent niet de enige. Het komt steeds vaker voor. De koopintentie is bij dit soort zoekopdrachten zo hoog dat deze zoekers vaak direct de fiets (of de auto) pakken om het product direct te kopen. Speel je hier...

Lees het artikel 5

Ga je een SEO-tekst schrijven? Lees deze 9 tips!

3 augustus 2016 Felice Bok, SEO Consultant

Het schrijven van goede SEO-teksten is één van de randvoorwaarden voor een optimale zichtbaarheid in Google. Dat weet inmiddels vrijwel iedereen. Vanuit mijn rol als SEO-consultant krijg ik daarom regelmatig vragen van klanten over hoe ze het beste een SEO-tekst kunnen schrijven. In deze blog...

Lees het artikel 1

[Infographic] De 7 belangrijkste verschillen tussen mobile en desktop SEO

14 april 2016 Felice Bok, SEO Consultant

Als SEO-consultant beantwoord ik dagelijks klantenvragen over organische vindbaarheid. Een thema dat hierbij schittert in afwezigheid is dat van de mobile (‘mobiele’) SEO. De gemiddelde website-eigenaar gaat er namelijk van uit dat het hiermee al snel snor zit. Een zorgelijk gegeven, daar SEO...

Lees het artikel 0

SEO in 2016: waar letten de experts op?

9 december 2015 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Met nog een halve maand te gaan in het vierde kwartaal is het belangrijk dat je stilstaat bij hoe je met SEO in 2016 verschil kan maken. Om die reden bezocht ik het internationale kennisevent voor zoekmachinemarketing: Searchlove. Top-experts deelden hier hun visie. Ik vatte het samen en deel...

Lees het artikel 0

Hoe halen woonwebshops meer omzet uit seo?

30 november 2015 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

Modern, brocante, industrieel tot eclectisch; de interieurbranche is heel divers. Toch hebben de shops een duidelijke overeenkomst: ze zijn slecht vindbaar in zoekmachines. In een onderzoek van ISM eCompany onder 76 online woonwinkels met minimaal één fysieke winkel of showroom kreeg 70...

Lees het artikel 0

Haal meer rendement uit SEO: analyseer bestaande content

27 oktober 2015 Kees Beckeringh, Team Lead SEO

De meeste SEO-strategieën hebben meer bezoekers als belangrijkste doelstelling. Concreet betekent dit nieuwe content schrijven voor zoekwoorden waar de webshop nog niet voor geoptimaliseerd is. Maar behaal je met deze strategie altijd meer rendement met SEO? Nee. In slechts drie stappen kun...

Lees het artikel 1

3 tips die van filters op webshops SEO-boosters maken

29 augustus 2015 Jens Olsthoorn, SEO consultant

Onlangs deed ik onderzoek naar het niveau van SEO onder 86 fashion webshops. Gemiddeld scoorden webshops slecht op SEO met hun filters. Hoe moeten webshops hun filtersyteem optimaliseren voor een goede organische vindbaarheid?

Lees het artikel 0