Blog

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 2

De geheimen van online verleiden

27 augustus 2014 Guido Jansen, Cognitief Psycholoog & Magento Evangelist

De afgelopen maanden heb ik diverse workshops over ‘online persuasion’ gegeven. In de sessies gaf ik een overzicht van concrete en beproefde beinvloedingstechnieken die iedereen in kan zetten om meer rendement uit een e-commerce site te halen. Voor iedereeen die niet in de gelegenheid was om...

Lees het artikel 0

Online Persuasion sessie in Brazilië en Silicon Valley

27 augustus 2014 Guido Jansen, Cognitief Psycholoog & Magento Evangelist

Guido Jansen, Magento Evangelist en eBusiness Consultant bij ISM eCompany, verzorgde in Silicon Valley en Brazilië afgelopen maand verschillende sessies over Online Persuasion.

Lees het artikel 0

Persuasion Friday (14) – Social Commerce inforgraphic

27 augustus 2014 Guido Jansen, Cognitief Psycholoog & Magento Evangelist

Deze week weer een mooie infographic over Persuasion. Deze komt van TabJuice welke de 6 persuasion technieken uit het boek van Cialdini uitgewerkt heeft.

Lees het artikel 0

Persuasion, kersen op taarten en statistiek

26 augustus 2014 Guido Jansen, Cognitief Psycholoog & Magento Evangelist

Gister was het Emerce Conversion event, een jaarlijks evenement waar ik ook vorig jaar bij aanwezig was (zie mijn Emerce Conversion 2011 verslag). Één hele dag die in het teken staat van het verhogen van online sales met tips, best practices en strategieën om de prestaties van de online...

Lees het artikel 0

Persuasion Friday (17) – Status Quo & Ownership Bias

26 augustus 2014 Guido Jansen, Cognitief Psycholoog & Magento Evangelist

Over het algemeen houden we niet zo van veranderingen. We veranderen ons gedrag dan ook alleen als de incentive hiervoor groot genoeg is. Als de te verwachten winst marginaal is dan blijven we gewoon doen wat we altijd al doen.

Lees het artikel 0
1