Blog

Haal meer uit omnichannel: Calimero als kracht & 4 andere richtlijnen

30 november 2016 Tibert Verhagen, gastblogger bij Frankwatching

Op 15 november 2016 was het ISM Omnichannel Event 2016. Tibert Verhagen, associate professor E-business aan de Hogeschool van Amsterdam, was aanwezig. Hij schreef de onderstaande blog over zijn takeaways van het event voor Frankwatching. 

Lees het artikel 0

Welke omnichannel-KPI’s gebruik je in het retail businessmodel?

12 oktober 2016 Esther van Dijk, Digitaal Strateeg

Klanten weten tegenwoordig precies wat ze willen voordat ze naar een winkel gaan. De online kanalen spelen in dit proces steeds vaker een rol. Hoe speel je in op dit omnichannel-gedrag? De eerste stap is het aanpassen van KPI’s in je businessmodel. Want hoe kun je offline en online samenbrengen...

Lees het artikel 0

Offline cookie geeft inzicht in black box klantgedrag

30 maart 2016 Karel van der Woude, Eigenaar / General Manager

Twinkle - Natuurlijk heeft u als omnichannel-speler het kassasysteem van uw bakstenen winkel aangesloten op Analytics om inzicht te krijgen op de aankopen. Maar hoe klanten zich verder gedragen in de fysieke winkel is een zwart gat. Althans tot voor kort, want dankzij nieuwe technologie...

Lees het artikel 0

‘Integreer je verkoopkanalen’

4 maart 2016 Karel van der Woude, Eigenaar / General Manager

Nu de ene na de andere gevestigde retailer zich in een reorganisatie stort blijkt opnieuw hoe belangrijk het is om niet alleen je fysieke winkel, maar ook je online aanwezigheid goed op orde te hebben. Karel van der Woude, als oprichter van ISM eCompany actief betrokken bij de e-Commerce...

Lees het artikel 0

De klant centraal: niet roepen maar doen

6 november 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Het is de boodschap van bijna elke blog of event: zet de klant centraal. Ook op E-commerce Live kwam dit onderwerp in vrijwel elke presentatie of rondetafelsessie terug. We weten het. Maar blijkbaar gedragen we ons niet zo. Hoe zet je de klant centraal?

 

Lees het artikel 0

Macy reorganiseert voor omnichannel en meer e-commercenieuws

2 september 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Tweewekelijks selecteren we opvallend e-commercenieuws. Bekijk de video over de omnichannel-strategie van Macy, boost je conversie met webformulieren en lees over waarom Google Chrome Flash blokkeert.

 

Lees het artikel 0

2 winnaars in retail met omnichannel

16 maart 2015 Marleen Verweij, Omnichannel Trainee

We kunnen er niet omheen: omnichannel is een buzzwoord. Al jaren. We houden er maar niet over op, want het werkt. Dat is helder. Maar hoe je dit aanpakt is verre van duidelijk. De onderstaande twee winnaars geven inspiratie over hoe omnichannel retailing er in de praktijk uit kan zien.

Lees het artikel 0
1