Blog

Hoe doe je online marketing voor Koningsdag en Moederdag?

19 april 2017 Judith Eyck, Manager Online Marketing

Rondom de feestdagen in december zien we de digitale omzet soms wel met 30 procent toenemen bij klanten die hun promoties ruim van tevoren voorbereiden. Ook de komende periode zijn er weer genoeg feestdagen. Hoe kun je hier als (online) retailer goed op inspelen?

Lees het artikel 1

Magento versterkt ecosysteem van partners, koppelingen en extensies

18 april 2017 Collin de Boer, Business Development Manager

Wauw! Ik bezocht van 3 tot 5 april Magento Imagine in Las Vegas, het grootste evenement van Magento in de wereld. Het congres zat vol met inspirerende sessies (Serena Williams!), nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (e-)commerce en netwerkmogelijkheden. Het viel op dat Magento hard werkt aan...

Lees het artikel 0

E-commerce in 2017: waarom je de trends moet negeren

2 januari 2017 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Als je de trends ziet, weet je welke stappen je vandaag moet zetten. Met die overtuiging adviseerde ik dit jaar meerdere CEO’s in de retailbranche over e-commercetrends die ze absoluut niet mochten negeren. Meestal knikten de CEO’s braaf, maar deden ze er niets mee. Volgens mij wilden ze wel,...

Lees het artikel 0

Eventverslag Emerce eRetail: wat je kunt leren van Tesco, Made.com en Rituals

30 maart 2016 Sander Lems, E-commerce Success Manager

Op 16 maart 2016 vond Emerce eRetail plaats in Spant! in Bussum. Op dit congres waren lezingen bij te wonen over innovatie in retail. Denk hierbij aan onderwerpen als organisatie, logistiek, stock, delivery, pricing, assortiment, mobile, CRM, marketing en technologie. In deze blog vertel ik...

Lees het artikel 0

​In zeven stappen naar de optimale klantbeleving

5 oktober 2015 Karel van der Woude, Eigenaar / General Manager

Vandaag de dag moeten winkels focussen op service om succesvol te zijn. Alleen zo kan de consument de optimale customer journey doorlopen, en daarmee een goede klantervaring beleven. Dat leidt tot een hogere conversie. Maar waarom is dat eigenlijk zo? En hoe realiseer je een goede...

Lees het artikel 0

​Vijf favoriete tools van de Nextail-directeur

16 september 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Onlangs verscheen op RetailWatching een artikel met de vijf favoriete tools van de Nextail-directeur Antoine Brouwer. De meeste tools gebruiken wij zelf ook graag! Daarom een klein bericht erover op onze blog.

Lees het artikel 0

Begrijp het gebruik van de mobiele telefoon: thuis, onderweg en in de winkel

18 augustus 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Consumenten gebruiken graag hun mobiel terwijl ze aan het shoppen zijn. Hoe kun je hier goed mee omgaan? Het onderstaand blog is vertaald van het gepubliceerde blog van Linda Bustos op GetElastic. Zij geeft je een verrassend inzicht over het gebruik van data over mobiele telefoongebruik.

Lees het artikel 0

Hoe Walmart e-commerce wil veroveren en meer e-commercenieuws

5 augustus 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Tweewekelijks selecteren we opvallend e-commercenieuws. Lees deze keer over waarom je webshopbezoekers meestal razendsnel je webshop verlaten, waarom Facebookadvertising slim is (en dat andere marketeers dit ook weten) en hoe Walmart op innovatieve wijze omzet uit e-commerce wil vergroten.

 

Lees het artikel 0

Lees over de omgang met data, acties bij daling in conversie en de werking van ons brein

21 juli 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Tweewekelijks selecteren we een aantal recente berichten over een bepaald onderwerp. Dit keer was conversie-optimalisatie aan bod. Je vindt een artikel dat uitlegt waarom data nog niet tot de volledige potentie wordt gebruikt, een interview met tips wat je moet doen als je conversieratio...

Lees het artikel 0

Is je organisatie klaar voor omnichannel, Twitter en je verjaardag en meer omnichannel-nieuws

8 juli 2015 Esther van Rees, Content & Campaign Manager

Elke twee weken selecteren we opvallend e-commercenieuws. Dit keer hebben we vooral artikelen over omnichannel. Denk aan een artikel over het voordeel van omnichannel voor fysieke winkels, of een artikel over waarom Twitter om je verjaardag vraagt.

Lees het artikel 0