Blog

Hoe zit het met aangepaste trechters in Google Analytics?

27 maart 2017 Patty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Enhanced E-commerce in Google Analytics is vrijwel onmisbaar voor (online) retailers, want je kunt de hele flow van het aankoopproces ermee in kaart brengen. Je bent echter wel gelimiteerd aan de stappen in de funnel die door Google zijn vastgesteld. Tot voor kort, want de nieuwe functionaliteit...

Lees het artikel 0

6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop

20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Textilia - Uit onze e-commercebenchmark blijkt dat de smartphone in rap tempo de desktop verdringt. Zo is smartphone naar verhouding verantwoordelijk voor 45 procent van het bezoekersverkeer en de desktop slechts voor 34,6 procent in 2016. Maar de omzet blijkt vaak achter. In deze blog geef ik 6...

Lees het artikel 0

6 belangrijke verbeteringen binnen Google Tag Manager

30 januari 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant

 

MarketingTribune - Google Tag Manager, een veelgebruikte tag managementtool, waarvan het gebruik sterk toeneemt. Steeds grotere partijen erkennen de meerwaarde van een tag manager. Laat Google nou net een aantal nieuwe features en vormgeving hebben gelanceerd in hun oplossing, waardoor deze...

Lees het artikel 0

Converteer je smartphonebezoekers met deze 2 tips

10 januari 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Textilia - Uit de benchmark naar online winkelgedrag in Nederlandse modewebwinkels blijkt dat winkelen met je smartphone doodgewoon is. Naar verhouding krijgen modewebwinkels zelfs meer bezoek via de smartphone dan via de desktop. Maar het afronden van een bestelling blijft een relatief grote...

Lees het artikel 0

3 tips voor het optimaliseren van je mobiele webshop

2 december 2016 Lara Meeren, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Alleen Spanje en Italië scoren nog slechter dan Nederland op de gemiddelde laadtijd van een website of webshop. Een gemiste omzetkans! Tijd voor verandering. Want maar liefst 45 procent keert niet terug naar een langzame en ongebruiksvriendelijke website of shop volgens recent onderzoek van...

Lees het artikel 0

Wat je hebt gemist op Conversion Hotel 2016

21 november 2016 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Met een aantal CRO-specialisten van ISM eCompany bezocht ik Conversion Hotel op Texel. Helaas kon ik voorgaande jaren niet aanwezig zijn, maar ik ben blij dat ik er dit jaar wel bij was. Wat heb je op het congres gemist als je er niet bij was? Dat lees je in deze blog. 

Lees het artikel 0

Verdien goud met Google Analytics (deel 3)

18 mei 2016 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

 

Twinkle - Google Analytics is de online tool bij uitstek voor het meten van de prestaties van webshops. De statistieken zijn goud waard mits u ze goed analyseert. Want alleen dan weet u hoe uw bezoekers zich in uw webshop gedragen, waar zij obstakels ervaren en waarom zij bijvoorbeeld niet...

Lees het artikel 0

Verdien goud met Google Analytics (deel 2)

11 mei 2016 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Twinkle - Google Analytics is de online tool bij uitstek voor het meten van de prestaties van webshops. De statistieken zijn goud waard mits u ze goed analyseert. Want alleen dan weet u hoe uw bezoekers zich in uw webshop gedragen, waar zij obstakels ervaren en waarom zij bijvoorbeeld niet...

Lees het artikel 0

Verdien goud met Google Analytics (deel 1)

3 mei 2016 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion

Twinkle - Google Analytics is de online tool bij uitstek voor het meten van de prestaties van webshops. De statistieken zijn goud waard mits u ze goed analyseert. Want alleen dan weet u hoe uw bezoekers zich in uw webshop gedragen, waar zij obstakels ervaren en waarom zij bijvoorbeeld niet...

Lees het artikel 0

Zo doet Zalando aan conversie-optimalisatie op de productpagina

14 maart 2016 Jurjen Jongejan, Online Marketing Director

Frankwatching - Zalando begon in 2008 met de ambitie om groter te worden dan internationale ketens als Zara en H&M. Het resultaat mag er zijn: inmiddels hebben ze een miljardenomzet. Deze omzet is mede tot stand gekomen doordat ze datagedreven hun webshop optimaliseren. Als conversiespecialist...

Lees het artikel 0

Contact

Direct een specialist spreken?

Neem contact met ons op

Laatste blogartikelen

Hoe zit het met aangepaste trechters in Google Analytics?
27 maart 2017 Patty Bastiaansen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant
6 tips voor een optimaal bestelproces in je webshop
20 maart 2017 Wouter Wensing, Team Lead Webanalytics & Conversion
Wat je hebt gemist op Friends of Search 2017
23 februari 2017 Vincent de Lange, SEA Consultant
Is kunstmatige intelligentie binnen Google AdWords toekomstmuziek?
21 februari 2017 Kevin Hoondert, SEA consultant
6 belangrijke verbeteringen binnen Google Tag Manager
30 januari 2017 Danny Loeffen, Webanalytics & Conversie-optimalisatie consultant