• Homepagina
  • Blog
  • E-mail Benchmark, waarom e-mailadressen steeds waardevoller worden en meer nieuws

E-mail Benchmark, waarom e-mailadressen steeds waardevoller worden en meer nieuws

management-1137648_1920.jpg

Welk e-commercenieuws viel afgelopen week op? De vier artikelen gaan vooral dieper in op e-mailmarketing. Zo lees je over de Nationale E-mail Benchmark, de groeiende populariteit van e-mail openen op mobiel, een vergelijking tussen e-mailmarketing en social media en waarom e-mailadressen meer dan ooit waardevol zijn.

 

Nationale E-mail Benchmark

Op 18 juni publiceerde de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) de Nationale E-mail Benchmark. In deze benchmark zijn 3,6 miljard e-mails en 144.175 campagnes uit 2014 onderzocht. Het blijkt dat de mobiele telefoon steeds belangrijker wordt. Afgelopen jaar bekeek een derde zijn e-mail via de mobiele telefoon. Verder was slechts 20 procent van de nieuwsbrieven dynamisch en gebruikte 4 procent gepersonaliseerde onderwerpregels. Lees alle uitkomsten in de benchmark.  

Download de benchmark gratis.  

 

Mobiel verantwoordelijk voor 45 procent van alle clicks in e-mail

Naast de Nationale E-mail Benchmark, brengt e-mailmarketingsoftware Yesmail elk kwartaal een rapport uit over de omzet genereert uit (Amerikaanse) e-mail. Ook uit hun gegevens blijkt dat er geen weg meer terug is: op mobiel e-mail lezen is erg populair en de populariteit blijft groeien. Uit het onderzoek blijkt dat er nu al 45 procent van alle e-mails wordt gelezen vanaf de mobiele telefoon.

Lees alle opvallende gegevens uit het rapport op Marketing Land.

 

E-mailmarketing vergelijken met social engagement

Het klinkt als het vergelijken van appels met peren: e-mail met social media. Maar op Marketingtechblog staat een infographic die dit toch doet. Allerlei feiten over de kosten, click en view rate worden naast elkaar gezet. Welk middel levert nu uiteindelijk het meeste op?

Bekijk hiervoor de blog op Marketingtechblog.

 

Doe je nog steeds marketing alsof het 1999 is?

Ryan Hofmann, Hoofd brand stategist bij marektingplatform Listrak, schreef een treffende blog over ons e-mailadres. De meeste consumenten hebben nog steeds hun eerste e-mailadres. En ondanks dat we steeds meer bewegen naar een omnichannel-wereld blijkt nog steeds dat mail zorgt voor de meeste ROI. Maar we kunnen veel meer met het e-mailadres. Het online adres wordt waardevoller dan ooit.

Lees de blog van Hofmann op Internet Retailer en begrijp precies waarom.

 

 

Blogger

Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany
Patrick van Wattum, Sr. E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Patrick van Wattum is Senior E-mailmarketing Consultant bij ISM eCompany. De afgelopen acht jaar heeft hij zijn sporen ruimschoots verdiend in het zoeken en bereiken van de klant. Zowel in de retail als in de reisbranche via het online marketing-kanaal. Hij werkt aan campagnes voor Noosa-Amsterdam, Duifhuizen en Fietsenwinkel.nl. In 2014 was hij genomineerd voor e-mailmarketing man van het jaar door het DDMA.

E-mail: p.vanwattum@ism.nl

Contact

Direct één van onze e-mailmarketingspecialisten spreken?

Neem contact met ons op

Deel deze pagina