• Homepagina
  • Blog
  • 7 voordelen van Magento 2.0 voor jouw omnichannel-strategie!

7 voordelen van Magento 2.0 voor jouw omnichannel-strategie!

magento-logo-ism.jpg

Hoe helpt Magento 2.0 organisaties bij het beoogde e-commerce succes? Ik zet zeven voordelen voor je op een rij.

 

Inhoud

Direct naar:

  1. Performance
  2. Schaalbaarheid
  3. Gebruiksvriendelijkheid
  4. Beveiliging en opslag klantinformatie
  5. Checkout
  6. Omnichannel-infrastructuur
  7. Ommnichannel-beleving
  8. Kiezen tussen Magento 1.x en Magento 2 

 

Voordeel 1: betere performance

Vier seconden laadtijd van een webpagina staat gelijk aan een eeuwigheid wachten voor je klanten. Zeg dus maar dag tegen je conversie, want het

 merendeel van je potentiële klanten is dan al vertrokken. De vernieuwde versie van Magento heeft een veel betere performance. Dit betekent onder andere dat het laden van afbeeldingen en content beter gestructureerd is waardoor het sneller volledig zichtbaar is en dus leidt naar minder wachttijd.

 

Voordeel 2: betere schaalbaarheid

Wellicht behoor je tot de webshops die zo hard groeien dat de e-commercesoftware het niet altijd goed aankan, omdat je dan flink moet investeren en lang moet wachten voordat er iets kan worden gerealiseerd. Maar hierdoor wil je niet het succes laten afremmen. Daarom herschreef Magento de broncode van de nieuwe versie.

Het heeft resultaat: een modulair platform. En dus kun je makkelijker upgraden naar een nieuwere versie of functionaliteiten uitbreiden. Dit bespaart je tijd en dus ook kosten. Bovendien is je webshop dus beter schaalbaar. Kortom: Magento 2.0 voldoet nu aan de nieuwste ontwikkelingsstandaarden.

 

Voordeel 3: Magento 2.0 is gebruiksvriendelijker

Technologie moet makkelijk in gebruik zijn. Zo hebben iPhones geen handleiding nodig om het gebruik ervan te begrijpen. De besturing spreekt voor zich, dat vinden we prettig en willen we ook op ons werk ervaren. Die behoefte begreep Magento.

De back-end is behoorlijk aangepast. Er is veel aandacht gegeven aan het Admin-panel waardoor het managen van product-, klant- en orderinformatie een stuk efficiënter is. Zo kun je met de stap-voor-stap-creatietool en productimport sneller producten in je webshop plaatsen. Daarnaast kun je ook de back-end naar eigen wens inrichten.

NB: Voor alle Magento-kenners onder ons: maak je geen zorgen, want de structuur van het admin-panel is erg herkenbaar voor Magento 1.X-gebruikers

 

Voorbeeld Magento 2 Admin Panel (1)

Figuur 1. – Admin-panel van Magento 2.0

 

Voordeel 4: beveiligde betalingen en opslag van klantinformatie

Zonder vertrouwen koopt een klant niet bij je. Een veilige betaalmethode en secuur omgaan met betaalinformatie van klanten is daarom essentieel. Zeker nu privacy een gevoelig en veelbesproken onderwerp is.

Bij Magento 2.0 staat beveiliging hoog in het vaandel. Zo voldoet het aan de vereiste PCI-standaarden. Dit betekent dat het betalingsverkeer veilig loopt en dat gegevens geëncrypt (versleuteld) worden opgeslagen.

 

Voordeel 5: snelle checkout

Ook het bestelproces is onderhanden genomen. Je klanten doorlopen nu in twee gemakkelijke stappen dit proces en dat is goed nieuws voor de conversie! Daarnaast is de checkout ook gemakkelijker aan te passen, zodat je als organisatie sneller de gebruikerservaring kunt verbeteren.

 

Voorbeeld Magento 2 Checkout (1)

Figuur 2 – voorbeeld Magento 2.0 checkout

 

Voordeel 6: een betere omnichannel-infrastructuur

In retail kun je er niet meer omheen: omnichannel. Het gaat niet om je klant centraal stellen, maar je aanpassen aan de omgeving van je klant. En dus moet je ervoor zorgen dat je klanten een goede winkelervaring geeft passend bij de verwachtingen, of deze overtreft. In ieder geval zijn struikelblokken in het proces conversiekillers. Een doordachte omnichannel-strategie is daarom onontbeerlijk.

Zo zijn integraties met bijvoorbeeld je kassa- of ERP-systeem essentieel, zodat je online voorraadinformatie van elke winkel kunt laten zien. Vaak zijn hiervoor complexe koppelingen nodig, maar dankzij de nieuwe API’s in Magento 2.0 kun je eenvoudiger oplossingen van derde partijen integreren.

 

Voordeel 7: beter inspelen op omnichannel-beleving

Magento 2.0 faciliteert ook nieuwe (marketing) functionaliteiten om je klanten beter te kunnen inspireren. Zo kun je in een handomdraai designs of thema’s in de front-end aanpassen. Denk aan zelf contentblokken verplaatsen en de indeling van je webshop beheren zodat je niet altijd afhankelijk bent van je e-commercepartner. Prettig voor zowel de snellere doorlooptijd als de lagere investering voor zulke wijzigingen.

 

Kies je nu voor Magento 1.X of 2.0?

In een notendop is Magento 2.0 schaalbaar, flexibel en stabiel en dus erg geschikt om voorop te lopen in omnichannel e-commerce. Maar moet je nu aan de slag met Magento 1.X of Magento 2.0?

Op dit moment is het Magento-partnernetwerk druk bezig om koppelingen en functionaliteiten in de vorm van Magento-extensies te ontwikkelen voor Magento 2.0. Denk aan integraties met bijvoorbeeld Payment Service Providers. De verwachtingen is dat deze de komende maanden op de markt komen. Daarnaast heeft Magento een roadmap om het platform verder te verrijken met nieuwe functionaliteiten, zoals CMS- en B2B-functionaliteiten. Maar de software-organisatie geeft nog wel drie jaar support voor Magento 1.X-versies. Dit is voornamelijk ter voorkoming van veiligheidslekken.

De keuze is dus niet eenvoudig. Of je nu gaat overstappen naar nieuwe e-commercesoftware of een migratie van Magento 1.X naar Magento 2.0 overweegt, de keuze hangt af van je doelstellingen. Maar als jij kiest voor een omnichannel-strategie, dan opent Magento 2.0 de deur naar hypermoderne winkelbeleving voor je klanten.

  Conversie-tips voor mobiele webshop

 

Blogger

Collin de Boer, Business Development Manager

E-mail: c.deboer@ism.nl

Contact

Direct één van onze e-mailmarketingspecialisten spreken?

Neem contact met ons op

Deel deze pagina